همشهری‌آنلاین: مدیرکل ریالی و نشر بانک مرکزی از تداوم پیش فروش سکه تمام بهار آزادی در هفته جدید ، بدون تغییر قیمت و در تمام شعب بانک ملی خبرداد.

عباس کمره‌ای در مصاحبه با واحد مرکزی خبرگفت: پیش فروش سکه تمام بهار آزادی در شعب بانک ملی، با قیمتی که از دو هفته پیش آغاز شد (627 هزار و چهارصد تومان بدون احتساب مالیات برارزش افزوده ) همچنان ادامه دارد اما در هفته جدید سکه بهار ازادی فقط با زمان تحویل شش ماهه پیش فروش می‌شود.

این مقام مسئول در بانک مرکزی افزود: این بانک برای تنظیم بازار سکه گزینه‌های مختلفی را در دستور کار دارد و متناسب با شرایط بازار و قیمت جهانی طلا از آن استفاده خواهد کرد.

مدیرکل ریالی و نشر بانک مرکزی با تاکید بر اینکه سکه های پیش خرید شده در موعد مقرر تحویل خریداران خواهد شد افزود: محل تحویل سکه های پیش خرید شده همان بانکی است که متقاضیان پیش خرید کرده اند.

کمره‌ای در پاسخ به این پرسش که ایا در زمان فروش انواع سکه بهارازادی در بانک کارگشایی هم تغییری ایجاد شده است گفت: بانک کارگشایی همچون هفته های گذشته در تمام روزهای هفته به جز پنجشنبه ها در دو نوبت صبح و عصر جلسات حراج انواع سکه بهار آزادی و گرمی را برگزار می کند.

هفته گذشته برغم افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی، قیمت انواع سکه بهار ازادی سیر نزولی داشت به طوریکه سکه نیم بهار آزادی در روز پنجشنبه با 30 هزارتومان کاهش قیمت نسبت به چهارشنبه 365 هزارتومان فروخته شد.

سکه تمام بهار ازادی نیز در روز پنجشنبه 15 هزار تومان ارزانتر از روز قبل 765 هزار تومان معامله شد.

سکه ربع بهار ازادی و گرمی نیز در آخرین روز کاری هفته به ترتیب با 10 و 13 هزار تومان کاهش قیمت نسبت به روز قبل از ان 190 هزار تومان و 92 هزار تومان فروخته شد.

کد خبر 159197
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز