همشهری‌آنلاین: رئیس کل بیمه مرکزی ایران اعلام کرد: بیمه نوسانات نرخ ارز بازار دلالی ارزی را پوشش نمی‌دهد زیرا این بازار غیرقانونی است.

سید محمد کریمی در مورد ریسک بیمه نوسانات نرخ ارز گفت:‌ این بیمه در صورتی برای شرکت‌های بیمه دارای ریسک خواهد بود که سقفی برای پوشش ارزی مشخص نشده باشد.

رئیس کل بیمه مرکزی ایران تصریح کرد: به عبارتی دیگر چنانچه در قرارداد میان شرکت بیمه و بیمه گذار سقفی برای پوشش آن مشخص نشده باشد این امر برای شرکت‌های بیمه دارای ریسک خواهد بود.

وی با اشاره به نرخ دلار 1226 تومان توسط بانک مرکزی به مهر گفت: ممکن است که نرخ دلار کمی بالاتر از این رقم هم برود اما به هر حال میزان ریسکی که قبل این نرخ به شرکت‌های بیمه تحمیل می‌شود محدود خواهد بود.

کریمی با بیان اینکه پوشش ریسک نوسانات نرخ ارز بدون تعیین سقف هم حتی فرمول خاص خود را دارد گفت: اینکه اجرای این طر ح ممکن خواهد بود یا خیر بستگی به مشتری و نحوه تنظیم قرارداد دارد.

وی در مورد جامعه هدف بیمه نوسانات نرخ ارز گفت: هر کسی که به شرکت‌های بیمه که در حال حاضر اجرا کننده این طرح هستند مراجعه کند می‌تواند بیمه نامه آن را خریداری نماید.

رئیس شورای عالی صنعت بیمه خاطرنشان کرد:‌ بیمه مرکزی ایران به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهد که ریسک بازار دلالی ارزی را شرکت‌های بیمه پوشش دهند زیرا دلالی ارزی غیرقانونی است.

وی گفت: شرکت‌های بیمه و بیمه مرکزی نباید برخلاف مقررات جاری کشور اقدام کنند بنابراین به نظر می‌رسد که اجرای این طرح بیشتر برای سرمایه‌گذاران خارجی که در ایران سرمایه‌گذاری کرده‌اند و یا سرمایه‌گذاران داخلی که نیازمند منابع ارزی هستند کاربرد دارد.

کد خبر 160025
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز