نتیجه سیاست جدید بانک مرکزی مبنی بر برخورد انتظامی با دلال‌های ارزی در نخستین روز بی‌تفاوتی واسطه گران بود و توقف انتشار قیمت واقعی فروش انواع ارزهای معتبر روی تابلوی قیمتی صرافی‌ها.

ارز

 به گزارش همشهری، برخلاف گفته معاون ارزی بانک مرکزی امروز هیچ نشانی از حضور ماموران نیروی انتظامی مبنی بر برخورد با دلالان ارز نبود و صراف‌ها هم در برابر سیاست دستوری بانک مرکزی مبنی بر پایین‌تر نشان‌دادن قیمت ارز، تنها به درج قیمت دستوری تعیین شده روی تابلوهای فروش روی آوردند اما در برابر درخواست خریداران پاسخ‌شان یکسان بود؛ دلار برای فروش نداریم.

این اقدام تنها باعث رونق گرفتن کاسبی دلالان ارزی و سردرگمی مردم نیازمند واقعی به ارز به‌دلیل نداشتن اطلاع دقیق از ارزش واقعی ارزهای خارجی شد تا آنجا که سایت‌های رسمی هم از اعلام قیمت خرید و فروش ارز خودداری کردند.

افزون بر غیبت ماموران نیروی انتظامی در بازار آزاد ارز، امروز اثری از حضور بازرسان بانک مرکزی در سطح بازار نبود تا این شائبه‌ها قوت بگیرد که این تهدید از پشتوانه اجرایی برخوردار نیست.

البته برخی صراف‌ها که قیمت ارزهای معتبر را روی تابلوهای خود درج کرده بودند، از هرگونه فروش ارز خودداری کردند؛ چرا که مشخص بود این قیمت‌ها واقعی نیست و دست‌کم 300تومان پایین‌تر از نرخ بازار است.

به گزارش همشهری، برخی واسطه‌ها قیمت دلار را در روز گذشته 1695 تا 1720 تومان اعلام می‌کردند؛ هرچند روی تابلو‌ها درج شده بود؛ دلار 1400تومان!

کد خبر 157293
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز