یک نماینده مجلس به موافقت رئیس جمهور با افزایش نرخ 21 درصدی سود سپرده‌های بانکی اشاره کرد و گفت: از یک طرف آقایان 6 سال است که تصمیم دارند سود بانکی را یک رقمی کنند اما از طرفی دیگر یک مرتبه اعلام می‌شود سود بانکی 21 درصد است این تصمیمات در التهاب بازار اثر می‌گذارد و دولت را به اولین بازیگر التهاب بازار تبدیل می‌کند.

سیدرضا اکرمی

سید رضا اکرمی در گفتگو با همشهری آنلاین از تماشاگر شدن دولت در میان بازار ملتهب داخلی انتقاد کرد و گفت: دولتی‌ها باید پاسخگوی عملکرد خود باشند و نمایندگان و مجلس را به دلیل سیاست‌های نادرست خود در مقابل مردم قرار ندهند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس هشتم با بیان اینکه مردم باید بدانند چه کسی این صحنه اقتصادی سرگردان را به وجود آورده، چه کسی وضع را به اینجا کشانده و چه کسی باید به این وضع پایان دهد افزود: دولت بازیگر نقش اول داستان تکراری التهاب در بازار ارز و سکه است.

وی با تاکید براینکه باید مشخص شود آیا قانون مشکل دارد یا مجری قانون که مردم اینگونه تبدیل به مهره بازی خورده این وضع شده‌اند اظهار کرد: شاید هم دست‌های دیگری وجود دارد که این صحنه را به وجود آورده است، معلوم است که پول کشور ریال است، نه دلار، نه سکه و نه ارز، چه کسی وضع را به اینجا رسانده است که قیمت دلار و ارز عین اخبار هواشناسی هر ساعت درحال تغییر است و به جامعه  القای آشفتگی می کند، شبهه  به وجود می آورد و التهاب را به جان بازار می اندازد.

این عضو جامعه روحانیت مجلس هشتم با بیان اینکه متاسفانه مجری قانون، اجرا کننده قانون نیست گفت: وقتی دولت لایحه بودجه را به موقع نمی‌آورد یعنی قانونگریز است، نه یکسال که 6 سال است دولت نهم و دهم لایحه بودجه را به وقت به مجلس نمی دهد، رفتار دولت حکایت از این دارد که تمکینی از قانون در اهداف دولت وجود ندارد.

همه سردرگمی‌های دولت بخاطر فرار از قانون است

اکرمی با اعتقاد بر اینکه سردرگمی دولت به دلیل این است که در مقابل قانون تمکین نمی‌کند، اظهار کرد: پافشاری دولتی‌ها بر گریز از قانون، تصمیمات روزمره را بلای جان اقتصاد کشور کرده است.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس هشتم به قانون هدفمندی یارانه‌ها اشاره کرد و با بیان اینکه مجلس و دولت برای تصویب و اجرایی کردن آن زحمت کشیده بودند، گفت: متاسفانه این قانون هم به نحو درستی اجرا نشد و وضعیت را به اینجا کشاند.

اکرمی درباره تاثیر تحریم‌ها بر افزایش قیمت دلار و سکه گفت: سکه و دلارجزء پول رایج مملکت نیست و نیاز کشور نیست. مگر کسانی که دنبال این قضایا هستند چند درصد هستند که دولت بخواهد تمام سهم بازار ملتهب داخلی را به تحریم‌ها نسبت دهد.

 این عضو جامعه روحانیت مجلس هشتم ادامه داد: وقتی کنترل نباشد بازار دست سوء استفاده‌گران می‌افتد، بحث اصلی در حال حاضر این است که تزلزل بازار داخلی به دلیل نبود تمکین دولت در برابر قانون است، دولتمردان در حال حاضر نه سخنگو و نه پاسخگوی وضع موجود هستند، بازار رها شده در بین چند دلال، صراف و عرضه کننده و متقاضی که توانستند حباب سکه را بشکنند اما نتوانستند سکوت دولت را بشکنند.

کد خبر 158279
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز