همشهری آنلاین: سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در رابطه با طرح توقف فروش نفت از سوی ایران به کشورهای اروپایی تاکید کرد که عکس العمل ایران دربرابر این اقدام که اروپایی‌ها شروع کننده آن بودند طبیعی است.

مهمانپرست

به گزارش خبرنگار مهر، رامین مهمانپرست پیش از ظهر امروز سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران رسانه های داخلی و خارجی در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر که نظر وی را در رابطه با طرح توقف فروش نفت به اروپا بعد از طرح این اتحادیه برای تحریم نفت ایران جویا شد، تصریح کرد: بیشتر از هر کسی از تحریم نفت ایران مردم کشورهای اروپایی دچار زیان خواهند شد و این جای تاسف دارد که چطور مسئولان اروپایی بدون در نظر گرفتن منافع مردم خود وارد مسیری می شوند که مردمشان تحت فشار قرار گیرند.

وی با اشاره به بحران های اجتماعی و اقتصادی در اروپا گفت: مسئله وارد کردن مردم کشورهای اروپایی به مشکلات جدید که ناشی از اقدامات این کشورها است را باید مقامات اتحادیه اروپا پاسخگو باشند.

دستیار ویژه وزیر امور خارجه تاکید کرد: ورود به بازی سیاسی و تسلیم فشار آمریکا شدن، اروپا را وارد مسیری می کند که امنیت مردم و رفاه آنها را به خطر می اندازد و پاسخ این سئوالات را باید مسئولان اروپایی بدهند که شروع کننده اقدامات هستند و با اقدامات نسنجیده مردم خود را دچار فشار می کنند.
مهمانپرست در رابطه با طرح ایران برای توقف فروش نفت به اروپا نیز گفت: نمایندگان ملت ما اقداماتی را در دستور کار دارند و این مسئله طبیعی است که اگر کشورهایی به دنبال خصومت با ما باشند عکس العمل‌هایی را در پی خواهد داشت.

سخنگوی وزارت خارجه از سفر مجدد هیئت آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران در روزهای دوم و سوم اسفند خبر داد.

مهمانپرست همچنین تایید کرد که 11 نفر از زائران ایرانی ربوده شده در سوریه با تلاش کشورهای دوست آزاد شدند.

وی همچنین از نامه جدید دبیر شورای عالی امنیت ملی به مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در آینده نزدیک خبر داد.

کد خبر 159747
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز