همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به روی آوردن مقام‌های آمریکایی به دروغ پردازی‌های سیاسی و رسانه‌ای به منظور انحراف افکار عمومی مردم این کشور و جهان از وضعیت بحرانی اقتصاد آن گفت: جهانیان باید مراقب دروغ پردازی‌های سران واشنگتن باشند

به گزارش ایرنا، علی اکبر صالحی صالحی روز دوشنبه در حاشیه اجلاس نخست وزیران سازمان همکاری شانگهای در سنت پترزبورگ افزود: سران کاخ سفید در مقطع کنونی که ناکارآمدی شان در حوزه های اقتصادی و سیاسی به اوج خود رسیده است، برای فرافکنی معضلات مبتلابه این کشور به دروغ پردازی و ایجاد تفرقه میان کشورهای مختلف دست می زنند.

وی با بیان این مطلب که توطئه ها و اتهام زنی آمریکا علیه ایران دیگر در نزد افکار عمومی جهان نخ نما شده است، اظهار داشت: مقام ها و دولتمردان ایران در سطوح عالی بارها انزجار خود را از تروریسم در نقاط مختلف جهان اعلام کرده اند و امروز همه به این واقعیت که ایران اسلامی خود از بزرگترین قربانیان تروریسم در جهان بوده است، اشراف دارند.

وزیر خارجه ایران اتهام اخیر آمریکا علیه جمهوری اسلامی مبنی بر دست داشتن در طرح کذایی و موهوم ترور در این کشور را گامی در راستای توطئه های 30 ساله کاخ سفید علیه استقلال و عزت ایران اسلامی در منطقه و ایجاد تفرقه در میان کشورهای اسلامی دانست و اضافه کرد: پس از اینکه مشخص شد اظهارات مقام های آمریکایی در این خصوص ادعایی بیش نبوده و آنان سندی در دست ندارند، مبری بودن ایران از هر گونه اقدام تروریستی یک بار دیگر برای همه روشن شد.

وی با اشاره به تلاش های ارزنده ایران برای مبارزه با تروریسم و اذعان کشورهای منطقه و سازمان های بین المللی به این امر، تشریح کرد: البته با توجه به گستردگی دامنه اقدامات تروریستی در جهان امروز، مبارزه موفق با این پدیده شوم نیازمند همکاری های بین المللی و دوری از برخوردهای گزینشی در مواجهه با آن است.

صالحی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران با دادن 16 هزار شهید عملیات تروریستی، بزرگ ترین قربانی این پدیده شوم در جهان محسوب می شود.

صالحی همچنین با اشاره به موج بیداری اسلامی در منطقه افزود: از دیدگاه جمهوری اسلامی ایران، تحولات منطقه و قیام های مردمی آن ریشه در حمایت استکبار جهانی از رژیم های ضد مردمی دارد که حاصلی جز فقر، فساد، شکاف طبقاتی و بی عدالتی برای آنان به همراه نداشته است.

وی یادآور شد: بی تردید تحقق مطالبات مردمی در کشورهای منطقه و انجام اصلاحات مورد توجه جمهوری اسلامی ایران بوده و ما در این راستا از گفت وگو های سازنده بین دولت ها و مخالفان به عنوان راه تحقق مطالبات اکثریت مردم، حمایت می کنیم.

وزیر امور خارجه ایران گفت: معتقدیم اراده ملت ها برای ایجاد تغییر و تحول را نمی‌توان با لشکرکشی و ایجاد رعب و وحشت سرکوب کرد و زمان اینگونه اقدامات سپری شده است .

وی تشریح کرد: تجربه سال های اخیر نشان داده است که اقدامات نظامی خودسرانه و یکجانبه گرایانه برخی کشورها، موجب افزایش ناامنی و کشتار مردم بی گناه و بروز تهدیدات جدید برای جهان شده و هرگونه تهدید کشورهای مستقل به حملات نظامی محکوم است .

صالحی برای شرکت در اجلاس نخست وزیران سازمان همکاری شانگهای در شهر تاریخی سنت پترزبورگ به روسیه سفر کرده است.

کد خبر 150541
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز