جمعه ۱۳ آبان ۱۳۹۰ - ۱۸:۲۶
۰ نفر

محمد کرباسی: بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه دستور تحقیق درباره عامل افشای خبر طرح حمله این رژیم به تأسیسات هسته‌ای ایران را داد تا جنگ تبلیغاتی این رژیم را وارد فاز تازه‌ای کند.

در روزهای گذشته، مقام‌های این رژیم با روش‌های مختلف مانند برگزاری رزمایش و آزمایش موشک بالستیک،، بار دیگر این بازی تبلیغاتی را شروع کرده‌اند که این رژیم درصدد حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران است. نتانیاهو در همین راستا اکنون اعلام کرده است که باید تحقیقات کاملی درباره عامل افشای طرح این حمله محرمانه صورت گیرد! نتانیاهو، مئیرداگان و یوفال دیسکین روسای سابق موساد و شین‌بت را متهمان اصلی این به‌اصطلاح افشاگری معرفی کرده و طبق گزارش رسانه‌ها گفته است: آنها به خاطر مخالفت با حمله نظامی دست به چنین اقدامی زده‌اند. بسیاری از مقام‌های رژیم اسرائیل به خوبی می‌دانند که حمله نظامی به ایران این رژیم را با خطر نابودی کامل مواجه می‌کند. به‌عنوان نمونه مئیر‌داگان رئیس سابق موساد- سازمان اطلاعاتی خارجی رژیم صهیونیستی- در ماه مه ‌به صراحت اعلام کرد که طرح حمله نظامی به ایران، احمقانه‌ترین چیزی است که در تمام عمرش شنیده است. این اظهارنظر در همان زمان هم باعث خشم مقام‌های کابینه اسرائیل شد و ایهود باراک وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با انتقاد شدید از داگان گفت وی نباید حتی درصورت صحت، چنین اظهار نظری را به‌صورت عمومی مطرح کند.

در سال‌های گذشته این جنگ روانی بارها تکرار شده است و به همین خاطر دیگر رسانه‌های آگاه، به آن توجه چندانی نشان نمی‌دهند. در سال۲۰۰۸ و در سال آخر ریاست‌جمهوری جورج بوش هم، شایعاتی اینچنینی از سوی مقام‌های رژیم صهیونیستی منتشر شد و برخی رسانه‌ها اعلام کردند که مقام‌های این رژیم به‌دنبال جلب حمایت آمریکا برای چنین حمله‌ای هستند. این بازی تبلیغاتی رژیم صهیونیستی یک بلوف نخ‌نما در تمامی سال‌های گذشته بوده است که هدف اصلی آن برخلاف تصور برخی، ایران به حساب نمی‌آید.

مقام‌های ایران به خوبی می‌دانند که رژیم صهیونیستی توانایی نظامی چنین حمله‌ای را ندارد و حتی اگر به قول مئیر داگان دست به چنین حماقتی بزند، دیگر راه بازگشتی برایش باقی نمی‌ماند. در شرایط کنونی که رژیم صهیونیستی از هر طرف تحت فشار قرار گرفته است هدف این بلوف‌ها مقام‌های دولت آمریکا هستند. همیشه اصطلاح «روابط ویژه» برای آمریکا و اسرائیل به کار می‌رود؛ دیپلمات‌ها می‌دانند که این «ویژه بودن» روابط دو طرف ربطی به ماهیت آن ندارد و بیشتر از هر چیز به حمایت یک‌طرفه و بی‌چون‌وچرای آمریکا از رژیم صهیونیستی بازمی‌گردد. باراک‌اوباما و دولت او به خوبی می‌دانند که در شرایط کنونی، آمریکا بیشتر از هر زمان دیگری به بهبود چهره خود در میان مسلمانان و روابط خوب با کشورهای اسلامی نیازمند است.

سخنرانی‌های اوباما در قاهره و استانبول هم در همین راستا صورت گرفت تا شاید وی بتواند قدمی برای تغییر دید منفی مسلمانان نسبت به آمریکا بردارد. اما در همین شرایط، آمریکا بیشترین حمایت اقتصادی، نظامی و سیاسی را از دولت اسرائیل انجام داده است و حتی برای این کار حداقل در ظاهر، چنین وانمود کرده است که از تقابل با اکثریت‌ کشورهای جهان هم ابایی ندارد. در یونسکو که خبری از حق وتو برای آمریکا نبود اکثریت کشورهای جهان، رأی به عضویت کامل فلسطین در این سازمان دادند. تنها در شورای امنیت سازمان ملل است که آمریکایی‌ها حق وتو دارند و تقابل آمریکا با تصمیم اکثر کشورهای جهان احتمالاً در ماه‌های آینده در ۱۶‌سازمان و نهاد بین‌المللی دیگر هم تکرار خواهد شد. در زمان دولت بوش، لابی صهیونیستی در آمریکا از قدرت بی‌حد و حصر و تأثیرگذاری گسترده برخوردار بود اما مقام‌های اسرائیل، نگران هستند که آمریکایی‌ها دیگر نتوانند آن حمایت همیشگی را از این رژیم داشته باشند. بلوف‌های مقام‌های رژیم صهیونیستی بار دیگر، تنها، مقام‌های آمریکا را هدف قرار داده است تا آنها را مجبور به ادامه «حمایت ویژه» از این رژیم و واکنش‌های تندتر علیه ایران کند.

کد خبر 150294
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز