همشهری آنلاین: سخنگوی وزارت امورخارجه از آمادگی ایران برای مذاکره با کشورهای 1 + 5 خبر داد و گفت: باید با رویکردی مثبت، سازنده و با اراده ای برای همکاری، مذاکرات صورت گیرد.

رامین مهمانپرست در نشست خبری خود در پاسخ به سوالی درباره زمان مذاکرات ایران با کشورهای 1 + 5 افزود: هدف هیئت آژانس بین المللی انرژی اتمی که برای دومین بار در یک ماه گذشته به تهران سفر کرده است بازرسی نیست بلکه مذاکره و گفتگو درباره همکاری ایران و آژانس است تا چهارچوبی برای ادامه گفتگوها ترسیم شود.

هیئتی که به دعوت کشورمان از آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای به ایران سفر کرده اند مشغول بحث و مذاکره درخصوص نحوه تعامل ایران و آژانس هستند و این مذاکرات به منزله تعیین چارچوب همکاری‌ها و مذاکرات بعدی خواهد بود.



وی گفت: باید صبر کنیم تا ببینیم نتیجه سفر این هیئت چه خواهد شد و چه تاثیری در چارچوب مذاکرات ما با کشورهای 1 + 5 خواهد داشت.

مهمانپرست افزود: با این حال در این باره آماده مذاکرات هستیم و زمان و مکان مذاکرات در چارچوب توافقات طرفین تعیین خواهد شد.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه وزارت خارجه در مقابله با فضاسازی رسانه‌های غربی درخصوص این مذاکرات چه برنامه‌ای دارد، گفت: رویه عادی کشورهای غربی این است که سعی کنند با استفاده از ابزار رسانه، فضایی برای برجسته کردن اهداف خود ایجاد کنند.

سخنگوی وزارت امورخارجه افزود: آنچه باید در دستورکار قرار گیرد حسن نیت کشورها برای مذاکره با جمهوری اسلامی ایران است و مذاکرات باید در چارچوب مورد توافق طرفین انجام شود.

فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای، جزو دستور کار مذاکرات ایران و 1+5

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه گفت: موضوع فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای کشورمان نیز جزو دستور کار مذاکرات ایران و گروه 1+5 خواهد بود.

رامین مهمانپرست در پاسخ به پرسش خبرنگار روزنامه شرق درباره دستور کار مذاکرات آینده ایران و 1+5 افزود: مذاکرات حول موضوعات مختلفی انجام خواهد شد که یکی از آنها فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای کشورمان است.

وی گفت: البته باید صبر کنیم تا چارچوب مذاکرات مشخص شود و طرفین به توافق نهایی برسند.

مهمانپرست همچنین در پاسخ به پرسش دیگر این خبرنگار درباره سفر وزیر امور خارجه عمان به کشورمان ساعاتی پس از پاسخ وزیر امور خارجه کشورمان در رد میانجی گری عمان میان ایران و آمریکا گفت: وزیر امور خارجه عمان امروز به کشورمان سفر می‌کند.

وی افزود: با توجه به روابط بسیار خوب و قدیمی میان جمهوری اسلامی ایران و عمان این سفر کاملاً منطقی به نظر می‌رسد و جزو اجزای یک روابط خوب محسوب می‌شود.

مهمانپرست گفت: طبیعی است در سفر مقاماتی مانند وزیر امور خارجه، در گفتگو‌های دو جانبه درباره موضوعات مربوط به تحولات منطقه و مسائل بین المللی مذاکره می‌شود.

وی افزود: ما در پی توسعه روابط با کشورهای منطقه هستیم، از این رفت و آمدها استقبال می‌کنیم و این گونه سفرها و مذاکرات را به نفع مردم دو کشور و منطقه می‌دانیم.

مهمانپرست گفت: با رایزنی‌های منطقه‌ای حتماً بحران‌هایی که در منطقه ما وجود دارد سریعتر قابل رفع است و ثبات، امنیت و توسعه حاصل این همکاری‌های منطقه‌ای خواهد بود. (مهر و واحدمرکزی خبر)

کد خبر 161222
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز