همشهری آنلاین: جمهوری اسلامی ایران اولین سالگرد پیروزی قیام مردم مسلمان و انقلابی مصر را که با وحدت و مقاومت خویش، رژیم خودکامه و مستبد حاکم بر کشور را سرنگون کردند تبریک می‌گوید.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به مناسبت سالگرد پیروزی قیام مردم مصر با انتشار بیانیه ای این پیروزی را به مردم مصر تبریک گفت. متن بیانیه که در پایگاه اطلاع رسانی این وزارتخانه منتشر شده به این شرح است:

جمهوری اسلامی ایران اولین سالگرد پیروزی قیام مردم مسلمان و انقلابی مصر را که با وحدت و مقاومت خویش، رژیم خودکامه و مستبد حاکم بر کشور را سرنگون کردند تبریک می‌گوید.

ملت مسلمان ایران از آغاز مبارزه مردم مصر علیه رژیم حاکم، ضمن اعلام حمایت از این قیام آگاهانه، حرکت خود جوش مردم را ضربه‌ای بر سیاست‌های استکباری توصیف نمود و حمایت خود را از این حرکت‌ها در عالیترین سطوح نظام اعلام کرد.

موج بیداری مردم مسلمان مصر نشان داد که دوره استبداد و دین گریزی و بی‌توجهی به خواسته‌های ملت‌ها سپری شده و جلوه‌های نصرت الهی در استمرار بیداری اسلامی در منطقه به منصه ظهور رسیده و پیروزی چشمگیر جریانات اسلامی در انتخابات اخیر مجلس ملی که با حضور گسترده و آگاهانه مردم بدست آمد، بیانگر عزم این ملت برای در نوردیدن قله‌های ترقی و تشکیل نظام مردمسالاری دینی می‌باشد.

شکی نیست که در سایه حرکت فزاینده ملت مصر و با شناخت موجود از همت و عزم مردم این کشور، بیش از پیش شاهد ایفای نقش تاریخی مصر در بین ملت‌های عربی و اسلامی به ویژه تقویت همبستگی اسلامی در راستای تحقق آرمان فلسطین که از آرزوهای دیرینه ملت‌های اسلامی است و مردم انقلابی و مبارز مصر در این مسیر همیشه پیشگام بوده‌اند،‌‌خواهیم بود.

جمهوری اسلامی ایران همچون گذشته آمادگی دارد که تجارب خود را در مسیر تحقق آزادی، عدالت، کرامت انسانی و برپایی نظام مردمسالار دینی در اختیار مردم مسلمان مصر قرار دهد.

 

کد خبر 158224
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز