همشهری آنلاین: رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: اقدامات شورای نظامی مصر که خود منصوب مبارک است باید بداند هیچ وجاهت قانونی و مشروعیت سیاسی ندارد.

سردار سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در تشریح آخرین وضعیت انتخابات ریاست جمهوری مصر، اظهار داشت: مشروعیت در حکومت سیاسی یا به نصب الهی است که مربوط به ادیان الهی است و یا مشروعیت در دمکراسی بدست می‌آید که آن هم با رای مردم است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سپاه نیوز، وی افزود: مشروعیت در مردم سالاری دینی با رای مردم و تفویض مقام ولایت است. البته مشروعیت می‌تواند متکی به قانون اساسی باشد که آن قانون اساسی با رای مردم تائید شده باشد و اقدامات شورای نظامی که خود منصوب مبارک است هیچ وجاهت قانونی و مشروعیت سیاسی ندارد.

این مقام عالی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: لازم به ذکر است که حکومت پادشاهی بحرین نیز فاقد هرگونه مشروعیت سیاسی است و بعضی مدعیان دیگر در منطقه وضع مشابهی دارند ولیکن متاسفانه سازمان‌های بین‌المللی و رهبران سیاسی جهان در قبال این فقدان مشروعیت سکوت کرده‌اند و ما قطعنامه‌ای از شورای امنیت در مورد جنایات این مبادی فاقد مشروعیت امروز شاهد نیستیم.

سرلشکر فیروزآبادی تصریح کرد: لذا هر چه میگذرد آنهایی که بایستی بدلیل فقدان مشروعیت پاسخگوی جنایات خود باشند در حال ادامه توطئه و اقدامات تروریستی علیه دیگران هستند و این وضعیت بیم هرج و مرج و ترویج تروریسم را در منطقه و جهان به وجود آورده است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اظهار امیدواری کرد: آگاهان و دلسوزان و آزادگان جهان بایستی از انواع فضاهای سیاسی و حقوقی برای جلوگیری از این زورگویی و بی‌قانونی‌ها جلوگیری کنند.

کد خبر 175149
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز