همشهری آنلاین: سخنگوی وزارت امور خارجه که در روسیه بسر می‌برد، گفت: آمریکا در دشوارترین شرایط قرار دارد.

مهمانپرست

به گزارش واحد مرکزی خبر از مسکو، رامین مهمان پرست در نشستی کارشناسی در خبرگزاری اینترفاکس روسیه با حضور تعدادی از کارشناسان و روزنامه نگاران این کشور افزود: بحران اجتماعی و اقتصادی ناشی از تجاوز به افغانستان و عراق؛ تحولات خاورمیانه و ترس از دست دادن متحدان وابسته خود در منطقه و مشکلات داخلی؛ آمریکا را در شرایط دشواری قرار داده است.

وی درباره سناریوی جدید آمریکایی‌ها گفت: این سناریو نشان می‌دهد که آمریکا راهکار جدید را در قبال ایران انتخاب کرده که بسیار ضعیف است.

سخنگوی وزارت امورخارجه گفت: نگرانی آمریکایی‌ها از ناموفق بودن طرح‌های آنها در خاورمیانه و سقوط دوستان نزدیک آنها در منطقه است.

مهمانپرست با تشریح تحولات منطقه خاورمیانه افزود: آمریکا در تلاش برای بی ثباتی و تشنج در خاورمیانه است.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین به پرسش‌های کارشناسان پیرامون موضوعاتی از جمله همکاری‌های فنی میان ایران و روسیه، نیروگاه بوشهر؛ موضع ایران در تحولات خاورمیانه و شمال آفریقا و جنبش وال استریت در آمریکا پاسخ داد.

مهمان پرست که از روز یکشنبه در مسکو به سر می برد علاوه بر دیدار و گفتگو با همتای روس خود و معاون وزیر امورخارجه روسیه؛ از خبرگزاری های ریانووستی؛ ایتارتاس و اینترفاکس و تلویزیون راشاتودی بازدید و در چندین نشست خبری و گفتگوی رادیویی و تلویزیونی مواضع جمهوری اسلامی ایران را در مسایل دوجانیه؛ منطقه‌ای و بین‌المللی تشریح کرد.

شرکت در گرد هم آیی سراسری ایران شناسان روسیه و بزرگداشت روز حافظ و همچنین دیدار و گفتگو با معاون وزیر ارتباطات روسیه از دیگر برنامه های سخنگوی وزارت خارجه در مسکو بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه به هیات رسانه‌ای همراه در ادامه سفر به روسیه عصر امروز عازم قازان مرکز جمهوری تاتارستان شد.

کد خبر 148344
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز