همشهری‌آنلاین: مدیر روابط عمومی و بین الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: شماری از شاخص‌ترین قصه‌گویان جهان، مهمان پانزدهمین جشنواره‌ بین المللی قصه‌گویی ایران می‌شوند.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

به گزارش واحد مرکزی خبر، علی گنج کریمی افزود: با حضور این مهمانان خارجی، بخش بین‌الملل این رویداد فرهنگی، نخستین بار به صورت رقابتی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه پانزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه گویی ایران ششم بهمن آغاز به کار می‌کند، گفت: 17 قصه‌گوی مطرح از14 کشور جهان از میان 500 داوطلب برای شرکت در این جشنواره انتخاب شده‌اند.

مدیر روابط عمومی و بین الملل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان افزود: 12 نفر از این قصه‌گویان از کشورهای تایلند، افغانستان، کانادا، لبنان، کنیا، رومانی، دانمارک، آمریکا و اندونزی در بخش رقابتی حضور خواهند داشت، 4 نفر از کشورهای اردن، پرتغال، آفریقای‌جنوبی و روسیه در بخش جنبی شرکت خواهند کرد و یک قصه‌گو از تاجیکستان نیز در گروه داوری جشنواره عضویت خواهد داشت.

گنج‌کریمی گفت: در میان قصه‌گویان خارجی که در پانزدهمین جشنواره قصه گویی ایران شرکت خواهند کرد، چهره‌های شاخص و مطرح این عرصه در جهان از جمله هانس لارتیسن قصه‌گوی دانمارکی، تورنه جوزفی از کانادا، اریک جیمزولف از آمریکا و رائو آسفور محقق و مدیر موسسه قصه‌گویی و هنر الحکایه اردن دیده می‌شود.

وی افزود: در بخش جنبی این جشنواره نیز قصه گویی از کشور پرتغال با سفر به شهرهای استان آذربایجان غربی برای کودکان ونوجوانان قصه گویی خواهد کرد.

پانزدهمین جشنواره‌ بین‌المللی قصه‌گویی ایران 6 تا 9 بهمن به میزبانی کانون استان آذربایجان غربی در ارومیه برگزار می‌شود و در آن علاوه بر قصه‌ گویان بین‌المللی، برگزیدگان جشنواره‌های استانی و منطقه‌ای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

کد خبر 156870
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز