همشهری‌آنلاین: 800 قصه ازسراسر جهان به دبیرخانه سیزدهمین جشنواره بین المللی قصه گویی رسید و مورد داوری قرار گرفت.

 به گزارش همشهری‌آنلاین، عباس طریقت، ‌دبیر سیزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در  افتتاحیه جشنواره قصه‌گویی که صبح یک‌شنبه22‌آذر، در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد،ضمن اعلام این مطلب گفت: این جشنواره با حضور قصه‌گویانی از ایران و 8 کشور جهان، مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از سراسر کشور و مدیران و مسئولان کانون و علاقه مندان به هنر قصه گویی تا 26 آذر ادامه خواهد داشت.

طریقت اظهارداشت: قرار است جلسات گفتگو و نشست با قصه گویان خارجی در جشنواره برگزار شود.سال گذشته ، اثرات این نشست ها بررسی شد و امسال هم به شکل سیستماتیک این نشست ها برگزار می شود.

وی در ادامه گفت:بعد از اعلام فراخوان جشنواره پیش بینی کردیم نزدیک به 100 قصه به جشنواره ارسال شود، درحالی که بیش از 800 قصه  از سراسر کشور و جهان دریافت شد و سه داوربرجسته  جشنواره یعنی " ملکه چیذری"، " نرگس جعفری" و " علی خانجانی" همه این  قصه ها را با دقت ملاحظه کردند و از میان این قصه ها که تقریبا بیشترشان قصه های ارزنده ای بود برترین ها را انتخاب کردند.

مراسم افتتاحیه جشنواره به قصه خوانی دیوید آمبروس از گویان ، کشوری درامریکای جنوبی و در همسایگی برزیل و نیز و رحمانف از قرقیزستان همراه بود که با استقبال حاضران رو به رو شد.

همچنین رقیه دوست فاطمی ها  نیز متن زیبایی را به یاد مهدی آذریزدی ، پدر قصه نویسی برای کودکان خواند. همچنین فیلم کوتاهی از زندگی این نویسنده توانای عرصه کودک و نوجوان در قالب مصاحبه با او در منزلش تهیه شد.

 نکته جالب برای حاضران در مراسم افتتاحیه  زندگی بسیار ساده  مهدی آذریزدی بود. مهدی آذریزدی در طول زندگی اش سه بار با پیشنهاد اهدای یک خانه مسکونی رو به رو می شود که البته هیج کدام از این خانه ها را قبول نمی کند ،اما در نهایت اهدای یکی از خانه را می پذیرد و آن  را به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هدیه می کند و هیچ گاه در آن خانه زندگی نمی کند، در واقع تا آخر عمر در خانه ساده و محقر خودش زندگی می کند و برای بچه های خوب قصه های خوب می نویسد.[قصه‌های خوب آذریزدی چگونه آفریده شد؟]

سیزدهمین جشنواره بین المللی قصه گویی تا 26 آذر در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برپااست.

کد خبر 97246

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز