همشهری آنلاین- هلن صدیق بنای: یک دختر بچه تایلندی علیرغم شرایط غیر عادی‌اش؛ شهرت و محبوبیت بسیار زیادی میان همکلاسی‌های خود دارد.

 

سوپاترا ساسوفان، دختر 11 ساله تایلندی، بعنوان پر موترین دختر دنیا نامش در کتاب رکوردهای گینس به ثبت رسید. او محبوبیت فراوانی میان دوستان و همکلاسی‌های خود دارد.

سوپاترا به بیماری به نام "آمبراس" مبتلا است. این بیماری باعث رویش موهای زائد بلند بر روی صورت و بدنش شده است. مردم کشورش به همین دلیل به او لقب کودک "میمونی" داده‌اند.

سوپاترا در این باره می‌گوید:" از این که نامم در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده است، بسیار خوشحالم! خانواده و دوستانم مرا خیلی دوست دارند و تنها تعداد اندکی از مردم ناآگاه مرا مورد تمسخر قرار داده و لقب صورت میمونی را بر من گذاشتند."

سوپاترا همراه با خانواده‌ خود در خانه‌ی کوچکی در پایتخت زندگی می‌کند و یکی از سرگرمی‌های مورد علاقه‌اش تماشای تلویزیون است.

پدر سوپاترا یک جواهرساز است. او در این باره ‌می‌گوید: " دخترم از هنگام تولد با امشکلات بسیاری روبرو بوده است. او تا دو سالگی دو بار تحت عمل جراحی قرار گرفت تا مشکل تنفسی‌اش رفع شود. بعد از مشکل پر مویی او مشکلات دیگری مانند؛ کندی رشد دندان‌ها، تاری و کاهش دید چشمش هم دارد."

بنا به گفته، محققان تایلندی این دختر یکی از 50 نفری است که از این مشکل رنج می‌برد. متاسفانه  مشکل پر مویی او با تلاش پزشکان، برای برداشتن حجم وسیعی از موها با لیزر نیز کاهش نیافته است. چرا که با رشد و بزرگ شدن این دختر کوچولو، موها هم ضخیم‌تر می‌شوند.

با  وجود تمام این مشکلات او دختری بسیار شاد، فعال و باهوش است. او می گوید: "برای آینده خود آرزوهای بسیاری در سر دارم و اجازه نمی‌دهم، این مشکلات کوچک مرا را از رسیدن به آنها باز دارند."

http://health.asiaone.com

 

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز