چهارشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین- هلن صدیق بنای: آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که کودکان شما از چه چیزهایی می‌ترسند؟

امرسون

 

توجه به نیاز‌ها و ترس‌های کودکان یک امر ضروری در زندگی این کوچولوهای دوست داشتنی محسوب می‌شود. و عدم توجه به این نیاز‌ها باعث ایجاد مسائل و مشکلات پیچیده‌تری در دوران بزرگسالی آنها خواهد شد.

در ویدیوی فوق مادری متوجه ترس و وحشت کودک خردسال خود شده است. آنهم از صدای "فین کردن" خود مادر، جالب است نه؟!

امرسون نام پسرکوچولوی پنج و نیم ماهه‌ی است که از صدای "فین کردن" مادر خود وحشت کرده و در صورت بی‌توجهی شروع به گریه با صدای بلند می کند.

مادرش امرسون می‌گوید: خیلی خنده داره، ولی این موضوع واقعیت دارد، پسر پنج و نیم ماهه من از صدای "فین کردن" من وحشت کرده و زیر گریه می‌زند.

اوایل این مسئله را جدی نمی‌گرفتم چرا که ترس این کوچولو، باعث خنده شدید من و اطرافیان می‌شد. نمی‌دانم او در آن لحظه به چی‌فکر می‌کند، ولی حالا احساس می کنم، این ترس ممکن است در آینده مشکلی برای او پیش بیاورد.

بر اساس گفته‌های روانشناسان؛ ذهن کودکان در نگاه اول، بسیار ساده و قابل پیش بینی بنظر می‌رسد، اما درک عکس العمل‌های آنان به محرک‌های محیطی، برای بزرگسالان، گاهی دشوار و در عین حال عجیب است.

به همین جهت، پاسخ دادن به این سوال که بچه‌های کوچولو از چه چیزی می‌ترسند؟ چندان آسان نیست. این ویدیو از لحاظ روانشناختی دارای اهمیت بسیار است. چرا که آغازی برای تحقیق و بررسی در زمینه ترس‌های عجیب و غریب کودکان دارد.

ویدئوی حاضر، ظرف مدت کوتاهی، بیش از هفت میلیون بیننده در سایت یوتیوب جمع کرده است.

کد خبر 133576
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز