همشهری آنلاین: گزارش یوکیا آمانو و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته‌ای کشورمان واکنش‌های منفی زیادی دربرداشت. روسای قوای سه‌گانه کشورمان نیز در حالی که هر کدام در شهری حضور داشتند نسبت به این گزارش واکنش نشان دادند.

احمدی نژاد - صادق لاریجانی - علی لاریجانی

علی لاریجانی: چیزی سر هم کرده اند که هدفی جز تبلیغ علیه ایران ندارد 
رئیس مجلس شورای اسلامی کشورمان که در سمنان بسر می‌برد در واکنش به گزارش آژانس گفت: روسیه و چین هم ازاین گزارش اظهار تردید کردند و معلوم شد که چیزی سرهم کرده اند که هدفی جز تبلیغ علیه ایران ندارد .
به گزارش واحد مرکزی خبر، علی لاریجانی با بیان اینکه در ارائه دو گزارش فاصله خیلی کمی است و اتفاق خاصی رخ نداده است  افزود : مسئولان انرژی اتمی ایران با حسن نیت اجازه دادند ، معاون آقای آمانو برای بازدید به تاسیسات هسته‌ای در تهران، کاشان و فردو بیاید و از نزدیک همه مسائل را بررسی کند و به نظر می آید که شیطنتی از طرف صهیونیست‌ها به وجود آمده است .

صادق لاریجانی: آژانس هم دغدغه‌های آمریکا را بیان می‌کند

رئیس قوه قضاییه کشورمان نیز در واکنش به گزارش آمانو با تأکید بر اینکه کشور ما بارها اعلام کرده که ما نیازی به بمب اتم نداریم بلکه تأثیر ما ارزشی و اعتقادی است و آن هم در قلب دوستداران انقلاب است، افزود: بمب اتم کاری عاقبت‌دار نمی‌کند کاری که انقلاب اسلامی در منطقه کرده واقعا از هزاران بمب اتم هم موثرتر بوده است ما فکر می‌کنیم در قلوب انسانها باید کار کرد با محبت و علم و معرفت باید کار کرد.

آیت‌الله آملی لاریجانی با به چالش کشیدن اقدامات استکباری دولتهای غربی در مباحث بین‌المللی تأکید کرد: این شماهایید که دائماً در دنیا به دنبال سلاح‌های کشتار جمعی هستید، این شما بودید که از این بمب‌ها پیش از این استفاده کردید و بر روی مردم بیگناه ژاپن انداختید و حالا مدعی حمایت از حقوق بشر و مدعی فعالیت‌های ضد سلاح‌های اتمی هستید. انسان متأسف می‌شود از نحوه تأثیرپذیری نهادهای بین‌المللی، چطور مردم عالم بپذیرند که این نهادها رسالت واقعی خودشان را انجام می‌دهند در حالی که می‌بینند دائماً یکطرفه عمل می‌‌کنند.

رئیس قوه قضائیه در ادامه افزود: چندی پیش یکی از مسئولان آمریکایی گفته بود آژانس دغدغه‌های ما را بیان کرده، خوب معلوم است که با آن فشارهایی که آمریکا و اروپا بر اینها وارد می‌کنند آژانس هم دغدغه‌های شما را بیان می‌کند و نگرانی مردم دنیا هم همین است که دغدغه‌‌های نهادهای بین‌المللی دغدغه‌های آمریکا باشد، شورای امنیت هم تحت فشار آمریکا، مصوباتی دارد.

محمود احمدی‌نژاد: این مردم نیاز به بمب ندارند و راه زدن شما را خوب بلدند

رئیس جمهور کشورمان نیز که در سفر استانی بسر می‌برد در جمع مردم شهرکرد در واکنش به گزارش آمانو گفت: خودشان مسلح به بمب‌های اتمی هستند و با پررویی می‌گویند ایران می‌خواهد بمب اتم بسازد، این مردم اگر بخواهند بمب بسازند، از شما نمی‌ترسند و شما را آدم حساب نمی‌کنند.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: این مردم نیاز به بمب ندارند و راه زدن شما را خوب بلدند و طوری شما را می‌زنند که صدایش درنیاید. ملت ایران با فرهنگ و منطق و اخلاق و عدالتخواهی دمار از روزگار شمادرمی‌آورد.

همین خبر در یک نگاه

محمود احمدی نژاد - رئیس قوه مجریه:

  • این مردم اگر بخواهند بمب بسازند، از شما نمی‌ترسند و شما را آدم حساب نمی‌کنند.
  • این مردم نیاز به بمب ندارند و راه زدن شما را خوب بلدند و طوری شما را می‌زنند که صدایش درنیاید.
  • ملت ایران با فرهنگ و منطق و اخلاق و عدالتخواهی دمار از روزگار شمادرمی‌آورد.

علی لاریجانی - رئیس قوه مقننه:

  • روسیه و چین هم ازاین گزارش اظهار تردید کردند و معلوم شد که چیزی سرهم کرده اند که هدفی جز تبلیغ علیه ایران ندارد.
  • به نظر می آید که شیطنتی از طرف صهیونیست‌ها به وجود آمده است.

صادق لاریجانی - رئیس قوه قضاییه:

  •  بمب اتم کاری عاقبت‌دار نمی‌کند کاری که انقلاب اسلامی در منطقه کرده واقعا از هزاران بمب اتم هم موثرتر بوده است.
  • انسان متأسف می‌شود از نحوه تأثیرپذیری نهادهای بین‌المللی، چطور مردم عالم بپذیرند که این نهادها رسالت واقعی خودشان را انجام می‌دهند در حالی که می‌بینند دائماً یکطرفه عمل می‌‌کنند.
  • خوب معلوم است که با آن فشارهایی که آمریکا و اروپا بر اینها وارد می‌کنند آژانس هم دغدغه‌های شما را بیان می‌کند.
کد خبر 150779

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز