همشهری‌آنلاین: وزیر خارجه ترکیه با اشاره به تمایل ایران برای ازسرگیری مذاکرات و نتایج فاجعه بار اقدام نظامی علیه این کشور تحریم‌های اقتصادی غرب علیه ایران را بی‌اثر خواند.

مهر به نقل از واشنگتن پست نوشت: احمد داوود اوغلو جمعه در مرکز مطالعات راهبری و بین الملل واشنگتن گفت: ایران آماده ازسرگیری مذاکرات با گروه 1+5 است و مشکلات به وجود آمده درباره برنامه هسته‌ای ایران با از بین رفتن بدگمانی‌ها میان دو طرف سریعتر حل می‌شود.

وزیر خارجه ترکیه ضمن انتقاد از تحریم‌های اقتصادی غرب علیه ایران آنها را بی‌اثر و ناکارآمد خواند و حمله نظامی به تاسیسات هسته‌ای ایران را فاجعه بار توصیف کرد که فقط باعث بی‌ثباتی منطقه می‌شود.

احمد داوود اوغلو همچنین در سفر به واشنگتن با مقامات دولت باراک اوباما درباره تحولات سوریه و برنامه هسته‌ای ایران گفتگو می‌کند.

داود اوغلو بهترین راه برای حل اختلافات غرب با ایران بر سر برنامه هسته‌ای این کشور را مذاکره دانست و یادآور شد که در این میان اعتمادسازی میان دو طرف مذاکره کننده مهمترین مسئله است.

وی پیشتر با انتقاد از توجه بیش از حد مقامات غربی به جوسازی‌های رژیم صهیونیستی در قبال ایران گفته بود: ما باید توجه خود را معطوف ایران کنیم چرا که این کشور کلید حل مسئله را در دست دارد.

کد خبر 160082
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز