همشهری آنلاین: فرانسه در ادامه سیاست‌های خصمانه‌اش علیه ایران تشکیل نشست شورای امنیت سازمان ملل و اعمال "تحریم‌های بی‌سابقه" را خواستار شد.

آلن ژوپه ـ وزیر امور خارجه فرانسه ـ روز چهارشنبه در گفت‌وگو با رادیو RFI گفت: خواستار تشکیل جلسه شورای امنیت هستیم.

به گزارش خبرگزاری ایسنا به نقل از رویترز، ژوپه در بیانیه‌ای گفت که فشار بین‌المللی باید بالا بگیرد.

وزیر امور خارجه فرانسه گفت: اگر ایران حاضر نشود به درخواست‌های جامعه بین‌الملل عمل کند و از هرگونه همکاری جدی اجتناب کند ما آماده‌ایم به همراه سایر کشورهایی که تمایل دارند تحریم‌های بی‌سابقه‌ای را اعمال کنیم.

ژوپه افزود: به تحریم‌های شدید علیه ایران نیاز است تا "نگذاریم ایران هم‌چنان به منابعی که به این کشور اجازه می دهد فعالیت‌هایش را در نقض قوانین بین‌المللی دنبال کند دست یابد."

وزیر دفاع فرانسه نیز مدعی شد که گزارش جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره ایران مایه نگرانی است.

او تاکید کرد که لازم است چین و روسیه را که احتمالا با یک قطعنامه پنجم شورای امنیت علیه ایران مخالفت خواهند کرد متقاعد کنند.

روسیه و چین با انتقاد از گزارش جدید آمانو درباره برنامه هسته‌ای ایران گفت‌وگو را تنها گزینه بررسی برنامه هسته‌ای ایران خواندند.

به دنبال انتشار گزارش جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته‌ای تهران، چین خواستار حل صلح‌آمیز مساله هسته‌ای ایران شد.

روسیه نیز در واکنش به انتشار گزارش جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته‌ای ایران انتشار آن را به شدت مورد انتقاد قرار داد و تصریح کرد که انتشار این گزارش امیدها برای گفت‌وگو با تهران را تحلیل می‌برد.

کد خبر 150732
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز