همشهری‌آنلاین: رئیس قوه قضاییه از تصمیم مجلس شورای اسلامی برای کاهش رابطه با انگلیس حمایت کرد.

به گزارش همشهری‌آنلاین، آیت الله صادق آملی لاریجانی در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم و ایام عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) به اقدامات اخیر اتحادیه اروپا اشاره کرد و با حمایت از مصوبه مجلس شورای اسلامی در کاهش روابط با انگلیس گفت: این تصمیم بسیار بجا بود، تصمیمی که در واقع خواست ملت هم هست و هر کشوری هم که بخواهد با کشور ما برخورد موهنانه داشته باشد حتما پاسخش همین پاسخ محکم است.

مهمرین اظهارات رئیس دستگاه قضا در جدول زیر قابل مشاهده است: 

1

  • در روزهای اخیر اتحادیه اروپا و کشورهای غربی خصوصا انگلیس، اقداماتی را علیه ایران به عمل آوردند که تشدید تحریم‌ها علیه ایران و بحث تحریم بانک‌ها آن هم به صورت یکجانبه و بدون اجماع بین‌المللی یکی از آنهاست.

2

  • در طول 30 سال گذشته کشور ما نشان داده راهی را که انتخاب کرده با اقتدار و استواری ادامه می‌دهد و هیچگاه هم مغلوب و مقهور زورگویی‌های کشورهای غربی نخواهد شد.

3

  • ملت ما راه خود را به سوی قله‌های کمال انتخاب کرده و با استواری در این مسیر گام برمی‌دارد و هیچگاه اعتنایی به این تحریم‌ها نخواهد کرد.

4

  • البته غربی‌ها هم به خوبی می‌دانند که جهان کنونی طوری نیست که به کشورهای غربی منحصر باشد، بنابر این حربه تحریم حتما حربه کندی است.

5

  • پشت پرده‌ ادعاهای حقوق بشری غرب، امروز از هر روز دیگری آشکارتر شده است. چرا که در خود کشورهای غربی و در خود آمریکا و اروپا بر مردم ظلم‌هایی می‌شود که فریاد شان بلند است و در مقابل، برخورد پلیس آنجا و برخوردهای رسانه‌ای آنها با مردمشان خیلی روشن است.

6

  • مصوبه مجلس شورای اسلامی در کاهش روابط با انگلیس بسیار بجا بود. تصمیمی که در واقع خواست ملت هم هست و هر کشوری هم که بخواهد با کشور عزیز و مقتدر ما برخورد موهنانه داشته باشد حتما پاسخش همین پاسخ محکم است.

7

  • ایران نشان داده که کشوری منطقی و خواسته‌هایش نیز خواسته‌هایی عقلانی و انسانی است و ما مطمئنیم که ایران در این مسیر حتما به طرف قله‌های کمال خواهد رفت و با دفاعی که از ارزش‌های الهی و انسانی دارد همچنان پیشتاز و الگویی برای کشورهای منطقه خواهد بود.

8

  • سوریه همواره در جبهه مقاومت علیه رژیم صهیونیستی پیشتاز بوده و نسبت به فلسطین مظلوم و حماس و حزب‌الله بهترین کمک‌ها را داشته است و حال آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها برای منحرف کردن اذهان جهانیان از حوادثی که در کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا در حال روی دادن است، بحث سوریه را تشدید کردند و افرادی را در درون سوریه تحریک می‌کنند.
کد خبر 152708
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز