همشهری آنلاین: پنجاهمین جلسه شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه‌ها، چهارم مهرماه، در محل سازمان‌ فعالیت‌های قرآنی دانشجویان کشور برگزار می‌شود.

قرآن

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، در این جلسه به موضوعات مختلفی از جمله راهکارهای گسترش فرهنگ حفظ قرآن کریم در میان دانشگاهیان با عنایت به فرمایش‌های اخیر و مطالبات مقام معظم رهبری در زمینه حفظ قرآن کریم پرداخته می‌شود.

بررسی آیین‌نامه پیشنهادی حمایت از برگزاری جشنواره ملی قرآن دانشگاهیان و ارائه گزارش از برنامه‌های سازمان فعالیت‌های قرآن دانشجویان و بازدید از خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا) از سوی اعضا، از دیگر برنامه‌های این جلسه است.

پنجاهمین جلسه شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه‌های کشور از ساعت 14:30 تا 17 امروز، چهارم مهرماه، در محل سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشجویان کشور برگزار می‌‌شود. مهدی قره‌شیخلو، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم، به عنوان میهمان ویژه در این جلسه حضور خواهد داشت.

شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه‌های کشور که یکی از قدیمی‌ترین نهاد تصمیم گیری قرآنی کشور است، به منظور سیاستگذاری، هماهنگی و نظارت بر برنامه‌های آموزشی، پژوهشی و فعالیت‌های مرتبط با علوم قرآنی و حدیث تأسیس شده است.

این شورا نظارت بر جشنواره‌ها و مسابقات سراسری، ملی و بین‌المللی قرآن و عترت در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور براساس مصوبه شماره 575 شورای عالی انقلاب فرهنگی با حضور مسئولان ارشد فرهنگی دستگاه‌های دانشگاهی تشکیل شده و از سال 1385 تاکنون فعالیت در این عرصه می‌کند. 

کد خبر 146644
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز