گروه ادب و هنر - احمد افشار: نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم که از 6 مرداد با شعار «قرآن، کتاب بیداری» آغاز شده بود، جمعه شب با حضور سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام و المسلمین محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز، حمید محمدی رئیس نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و جمعی از مسئولان و علاقه‌مندان به قرآن کریم در مصلای امام خمینی(ره) تهران به کار خود پایان داد.

اسلام

سید‌محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، طی سخنانی با تشکر و قدردانی از دست‌اندرکاران برگزاری این نمایشگاه گفت: نمایشگاه‌های متعددی در کشور ما برگزار می‌شود، اما هیچ‌یک از آنان نمایشگاه قرآن نیست؛ همان‌گونه که هیچ کلامی، قرآن نخواهد شد. در ادامه، حجت‌الاسلام محمدی رئیس نمایشگاه قرآن گفت: 2میلیون و 250هزار بازدیدکننده در این دوره از نمایشگاه دیدن کردند که قابل‌مقایسه با هیچ دوره دیگری نیست. این میزان رکورد جدیدی برای توجه به ساحت قرآن و دین در ماه مبارک رمضان به شمار می‌آید. وی از برپایی بالغ بر 550 نشست در نمایشگاه قرآن خبر داد و گفت: این نشست‌ها در 10 هزار صفحه منعکس و در قالب 20 جلد کتاب به‌زودی منتشر می‌شود.

محمدی از راه‌اندازی سایت نمایشگاه قرآن به 20 زبان خارجی و ارائه 3نشریه قرآنی نیز خبر داد و گفت: نمایشگاه قرآن پایان می‌یابد در حالی که گامی اساسی در راستای انس مردم با قرآن کریم برداشته شده است و اگر این اتفاق نمی‌افتاد، موفق نبودیم. وی راه‌اندازی نمایشگاه مجازی به 3زبان فارسی، عربی و انگلیسی را زمینه‌ای برای ارتباط با مردم جهان توصیف کرد و افزود: نمایشگاه توانست با حرکت همه‌جانبه، ظرفیت عمده سازمان‌ها را به کار گیرد و سبب ارتقای قرآن به‌صورت همه‌جانبه شود.

رئیس نمایشگاه قرآن اظهار امیدواری کرد که نمایشگاه قرآن در سال آینده الگوی ممتازی برای سراسر جهان باشد و از این‌رو مسئولان نمایشگاه هم‌اکنون آمادگی خود را برای برپایی نمایشگاه قرآن در همه کشورهای جهان اعلام می‌کنند. در بخش دیگری از این مراسم، جدیدترین مجلد تفسیر «تسنیم» (جلد 23) به قلم آیت‌الله جوادی آملی با حضور حجت‌الاسلام قرائتی و وزیر ارشاد رونمایی شد.اهدای لوح تقدیر به برگزیدگان نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در بخش‌های مختلف و تجلیل از برگزیدگان دهمین جشنواره‌ پایان‌نامه‌های برتر قرآنی، پایان‌بخش مراسم اختتامیه بود.فیتیله و ماه‌پیشونی تدوین می‌شودبرای نمایش در جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان، آرش معیریان «فیتیله و ماه‌پیشونی» را همزمان با فیلمبرداری، تدوین می‌کند.

احمد نجفی، تهیه‌کننده این فیلم به ایسنا گفت: تاکنون 12 سکانس از فیلم در تهران فیلمبرداری شده و در حال حاضر در مترو مشغول کار هستیم و طی 2 روز آینده به کاخ سعدآباد می‌رویم.
وی افزود: هفته آینده فیلمبرداری صحنه‌های تهران به پایان می‌رسد و برای ادامه کار و گرفتن صحنه‌های فانتزی به یزد می‌رویم. نجفی از پایان فیلمبرداری تا 20 شهریور خبر داد و گفت: طبق برنامه‌ریزی، کار قطعا به جشنواره کودک خواهد رسید. در این فیلم محمد مسلمی، علی فروتن، حمید گلی (گروه فیتیله)، احمد نجفی، چنگیز جلیلوند، سیروس گرجستانی و اصغر سمسارزاده نقش‌های اصلی را عهده دار هستند.

کد خبر 144177
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز