سه‌شنبه ۱ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک بررسی جدید نشان می‌دهد عقاید و سنت‌های مذهبی حدود 7 میلیون مسلمان ساکن این کشور به طور قابل ملاحظه‌ای بر نگرش‌های آنها درباره مراقبت بهداشتی تاثیر می‌گذارد و نهاد پزشکی باید به این علائق‌ آنها توجه نشان دهد.

Muslim

به گزارش هلث‌دی پژوهشگران دانشگاه شیکاگو برای این پژوهش با بیش از 100 مسلمان ساکن جنوب شرق میشیگان، محل سکونت بزرگترین اجتماعات مسلمانان در آمریکا، مصاحبه کردند.

دکتر عاسم پادلا، استادیار پزشکی و رئیس طرح اسلام و پزشکی دانشگاه شیکاگو در این باره گفت: "ایده ما گفتگو با بیماران آمریکایی مسلمان درباره ارزش‌های مربوط به مراقبت بهداشتی و چالش‌هایی بود که آنها در سیستم مراقبت بهداشتی با آن روبه‌رو هستند. یافته‌های این بررسی می‌تواند به ما در تطبیق دادن این بیماران و دیگران کمک کند."

به گفته این پژوهشگران مراسم ماه رمضان، ماه روزه‌داری اسلام، یکی از سنت‌های بسیاری است که ممکن است بر مراقبت بهداشتی بیمار مسلمان تاثیر بگذارد. همچنین این ایده که خدا مسئول سلامت، بیماری و شفای افراد است عقیده‌ای رایج در میان مسلمانان با پس‌زمینه‌های قومی متفاوت است.

این پژوهشگران می‌نویسند: "بسیاری از افراد مورد پرسش بیماری را از دیدگاه مذهبی امتحانی از پیش تعیین‌شده از طرف خدا که بوسیله آن گناهان فرد پاک می‌شود، فرصتی برای رسیدن به اجر معنوی، تذکری برای بهبود بخشیدن به سلامت فرد و گاهی نشانه‌ای از ناکامی فرد در پیروی از باورهای اسلامی می‌دانستند."

به این ترتیب به گفته پادلا درمان مسلمانان علاوه بر پزشکی مدرن شامل یک جزء روحانی هم هست. در عین حال که مراقبت یک پزشک لازم است، امامان یا رهبران روحانی مسلمانان نیز "ممکن است نقش بزرگی در معالجه بیمار از لحاظ کمک به درک شما از بیماری و ناخوشی داشته باشند."

ارتباط بهتر پزشکان با امامان اجتماعات مسلمانان به آنها کمک می‌کند تا نگرانی‌های بیماران مسلمان درباره مراقبت پزشکی‌شان را مورد توجه قرار دهند.

این پژوهشگران می‌گویند: "آموزش حساسیت فرهنگی به کارکنان پزشکی، دادن غذاهای مانوس و فراهم کردن جایی برای نماز خواندن برای مسلمانان بستری‌شده بر کاستن از فاصله میان کارکنان مراقبت‌های بهداشتی و این گروه مذهبی بزرگ و متنوع از لحاظ قومی کمک خواهد کرد."

کد خبر 143761

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز