سه‌شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۹:۲۹
۰ نفر

حمید ضیایی پرور : چندین هفته بعد از فروکش‌کردن ماجرای پرونده بیماران رها شده در تهران، حالا معاون اول رئیس‌جمهوری می‌گوید که رهاسازی بیماران، ساختگی و یک توطئه بوده و باید برویم ریشه آن را درآوریم زیرا در فرهنگ ایرانی و اسلامی چنین کاری یک خطای بزرگ و جرم و جنایت است.

مانیتور

محمد رضا رحیمی در حاشیه نشست سراسری هیأت‌های امنای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی سراسر کشور در جمع خبرنگاران ‌گفته: اصلاً کسی در خواب نمی‌بیند چنین مورد غیراخلاقی صورت پذیرد آن هم به بهانه عدم‌پرداخت هزینه درمانی که فرد را در بیابان رها کنند؛ اصلاً در خور ما ایرانیان نیست. علاوه بر این ما آراسته هستیم به درس‌های بزرگ اخلاقی و اسلامی نبی اکرم(ص) و امیرالمؤمنین و بزرگان دین و چنین چیزی با خلقیات ما ایرانیان نمی‌خورد.

برای ضربه‌زدن به بیمارستان و وزیر بهداشت، بی‌اخلاقی است که چند نفر را در بیابان رها کنند برای اینکه رئیس بیمارستان و هیأت امنای دانشگاه را خراب کنند! در این بین بیشترین آسیب را جمهوری اسلامی می‌بیند. بی‌اخلاقی است که برای خراب کردن وزارت بهداشت صحنه‌های ساختگی غیرانسانی ایجاد شود. بنده تعجب کردم که چرا موضوع پیگیری نشد، خواهش می‌کنم این موضوع را تا آخر رها نکنید.

چون معاون اول رئیس‌جمهور خواسته‌اند این موضوع تا آخر رها نشود ما هم به‌عنوان رسانه، تلاش می‌کنیم به این درخواست ایشان عمل کرده و موضوع را تا آخر رها نکنیم. اتفاقا بعد از گذشت بیش از یک‌ماه، اکنون وقت آن رسیده که نتیجه رسیدگی به این پرونده طبق وعده داده شده، اعلام شود.با این حال سخنان معاون اول رئیس‌جمهور در باره پرونده بیماران رها شده طوری است که القا می‌کند آن اتفاق اساسا محصول سیستم درمانی کشور نبوده بلکه عوامل و گروه‌هایی با اغراض خاص و با هدف تضعیف دولت چنین اقدامی را انجام داده‌اند. این نوع نگاه البته نگاه تازه‌ای به این پرونده نیست و قبلا وزیر بهداشت نیز آن را توطئه دانسته و از وزارت اطلاعات خواسته بود عوامل این توطئه را شناسایی کند.

البته بلافاصله بعد از این اظهارات وزیر بهداشت، دادستان تهران در اظهارات شدید‌اللحنی از مسئولین ذی‌ربط خواست در این باره موضع‌گیری نکنند و بگذارند دستگاه قضایی کارش را انجام دهد چرا که در ارتباط با این پرونده 11 نفر بازداشت شده‌اند و تحقیقات دقیق انجام شده و نشانه‌ای از توطئه یا ساختگی‌بودن این ماجرا مشاهده نشده است. شاید رونوشت اظهارات دادستان تهران به اطلاع آقای معاون اول نرسیده است که وی همان حرف‌های وزیر بهداشت را تکرار کرده است.

وزیر بهداشت قبلا تصریح کرده بود: «از دادستان تهران و وزارت اطلاعات خواستیم که موضوع را به‌طور جدی پیگیری کند و انگیزه این افراد، ریختن آبروی کسانی است که در نظام سلامت زحمت می‌کشند.» هر چند دادستان تهران در پاسخ به وی اعلام کرد که وقتی دادستان مطلبی را عنوان کند مسئولان راه دیگری را نگویند چون دادستان سند دارد. همین جمله باعث شد فردای آن روز وزیر بهداشت از سخنان خود کوتاه بیاید و اعلام کند که انتشار اخبار ضد‌ونقیض درباره بیماران رها شده باعث برخی سوء‌تفاهم‌ها شده است.

ظاهرا طی این یک‌ماه از سوی طرفین، آتش‌بس اعلام شده بود تا اینکه معاون اول رئیس‌جمهور زخم این پرونده را دوباره باز کرد و آن را توطئه نامید. این وضعیت از 2 حالت خارج نیست؛ یا واقعا نتایج بررسی‌های دادستانی و وزارت اطلاعات مشخص شده و معاون اول از چیزی خبر دارد که رسانه‌ها خبر ندارند، یا اینکه ایشان به دفاع کلی از بدنه دولت پرداخته و به مناسبت حضور در جمع پزشکان چنین اظهاراتی داشته است و سخنش چندان ارتباطی به آن پرونده خاص ندارد. روشنگری دادستانی در این موضوع می‌تواند مهر پایانی بر پرونده بزند تا مشخص شود بالاخره رها‌شدن بیماران مستمند در بیابان توطئه بوده یا تخلف سیستم درمانی؟ و اگر توطئه‌ای در کار بوده توطئه‌گران با اسم و آدرس به مردم معرفی شوند؛ تا سیه‌روی شود هر که در او غش باشد.

کد خبر 137666

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز