همشهری آنلاین: سرهنگ معمر بن محمد ابو منیار القذافی، المرغنی مسعود التومی، احمد محمد الحطاب، الهادی ابراهیم مصطفی السعداوی،عبد الرحمن محمد غویله، محمد خلیفه سحیون، عیسی مسعود عبد الله المنصوری متهمان ردیف یک تا هفت این دادگاه هستند.

شواری عالی دادرسی لبنان که ساعت سه بعد از ظهر روز جمعه چهارم مارس 2011 به ریاست عضو شورای عالی دادرسی، قاضی سامی منصور و عضویت قاضیان الیاس بوناصیف و جورج کرم و بورکان سعد و با حضور دادستان کل، قاضی سعید میرزا، به عنوان مدعی العموم تشکیل شد، بررسی پرونده امام موسی صدر و دو همراهش را به یکم آوریل موکول کرد.

به گزارش روابط عمومی مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر در این جلسه جمع انبوهی از وکلا، در حدود چهارصد وکیل، شرکت داشتند.

وکالت خانواده امام موسی صدر و دو خانواده شیخ محمد یعقوب و سید عباس بدرالدین را در این شکایت، بسام الدایه و رمزی جریج و فایز حاج شاهین و انتوان کعدی و سعید علامه، خالد الخیر و شبلی ملاط و سمیر ضومط به عهده داشتند.

همچنین در این جلسه صدر الدین صدر، فرزند امام موسی صدر و زاهر بدرالدین، فرزند عباس بدرالدین و نماینده سابق پارلمان، حسن یعقوب، فرزند شیخ محمد یعقوب نیزد حضور داشتند و در جایگاه مخصوص شاکیان نشستند.

این جلسه با خواندن نام متهمان و مظنونان آغاز شد که از این قرار بودند:

1. سرهنگ معمر بن محمد ابو منیار القذافی

2. المرغنی مسعود التومی

3. احمد محمد الحطاب

4. الهادی ابراهیم مصطفی السعداوی

5. عبد الرحمن محمد غویله

6. محمد خلیفه سحیون

7. عیسی مسعود عبد الله المنصوری

در این جلسه بیان شد که احضاریه‌های دادگاه بدون ابلاغ به متهمان برگشت خورده است، اما دادستان کل، قاضی میرزا، دستور داد که احضاریه‌های ابلاغ شده رسمی محسوب شود.

همچنین، الدایه وکالت‌نامه خود را تقدیم دادگاه کرد و ضمیمه پرونده شد و اعتراض خود را به عدم حضور متهمان و وکلایشان ابراز داشت و درخواست کرد که این قضیه، قضیه ملی تلقی شود.
دادگاه جلسه بعدی را به اول آوریل، ساعت سه بعد از ظهر موکول کرد و وکلا با سر دادن شعار، از مقامات قضایی خواستار آزادی امام موسی صدر و دو یار او شدند.

اعلام همبستگی وکلای پرونده امام موسی صدر و دو همراهش شیخ محمد یعقوب و عباس بدرالدین

متن بیانیه وکلای پرونده امام موسی صدر:

در تاریخ 4/3/2011 صدها نفر از وکلا از طیف‌های مختلف درحالی که جامه رسمی وکالت به تن داشتند و با حضور در صحن شورای عالی دادرسی، همبستگی و همدلی خود را با مسئله بزرگ و ملی پرونده امام موسی صدر اعلام و تأکید کردند:

1. امام موسی صدر شخصیتی است دارای ارزش‌های والای انسانی، ملی، فکری، دینی و سیاسی و ربودن او و همراهانش، شیخ محمد یعقوب و سید عباس بدر الدین، به دست قذافی در تاریخ 31 اوت 1978 جنایتی زشت، قطعی و مستمر است که به هر لبنانی و هر آزاده‌ای در جهان مرتبط است.

2. ما از شورای عالی دادرسی لبنان و نهادهای حکومتی مرتبط می‌خواهیم که با تسریع جریان محاکمه، مقدمات صدور حکم نهایی معمر قذافی و همدستانش و مؤاخذه آنان را فراهم کند.

3. ما از نهادهای بین المللی رسمی و مردمی می‌خواهیم که برای آزادسازی امام موسی صدر و دو همراهش از زندان‌های لیبی همه تلاش و امکانات خود را به کار گیرند.

4. از کانون‌ها و نهادهای مردمی در لبنان می‌خواهیم که همبستگی کامل خود را با این قضیه اعلام و حمایت خود را برای تحقیق اهداف مورد نظر عملی کنند.

5. وکلای حاضر در کاخ دادگستری در بیروت همبستگی خود را در این پرونده اعلام می‌کنند و برای کمک به بازگشت امام موسی صدر و دو همراهش و محاکمه قذافی و همدستانش در این جرم، در اختیار شاکیان خواهند بود.

 

 

کد خبر 129850
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز