گروه سیاسی: فرزند امام موسی صدر از دولت خواست که به وظیفه تاریخی خود برای آزادی امام موسی صدر در این مقطع حساس عمل کند.

 امام- موسی-  صدر

حورا صدر درباره اقدام دولت در آزادسازی امام موسی صدر اظهار داشت: متأسفانه تاکنون هیچ‌وقت به انتظارات خانواده امام موسی صدر در مورد اقدام عملی برای آزادسازی امام صدر از سوی دولت‌های مختلف جمهوری اسلامی پاسخی قانع‌کننده داده نشده است.او با تاکید براینکه دولت، بهتر می‌داند که از چه ظرفیتی برای آزادسازی امام موسی صدر در شرایط کنونی برخوردار است که در این باره اقدام لازم را انجام دهد، ابراز امیدواری کرد که دولت به وظیفه تاریخی خود برای آزادی امام صدر در این مقطع حساس عمل کند.

حورا صدر در نخستین نشست خبری درباره وضعیت امام موسی صدر پس از سقوط دیکتاتور لیبی همچنین با ابراز امیدواری درباره اینکه امام صدر در حال حاضر در قید حیات باشند، گفت: اگر ایشان حضور داشتند مشاهده می‌کردید که چطور جلوی بی‌عدالتی و ناحقی‌ها را می‌گرفتند و ملت خود را به سوی ائتلاف و موفقیت هدایت می‌کردند و حضور ایشان با توجه به ارتباطاتشان با مردم و مسئولان در شرایط کنونی بسیار مؤثر است. فرزند امام موسی صدر با اعلام اینکه دادگاه محاکمه قذافی درخصوص پرونده امام موسی صدر، سیزدهم اسفند ماه سال‌جاری برگزار خواهد شد، ابراز امیدواری کرد که صدایشان به انقلابیون لیبی برسد تا رفتارشان حافظ جان امام موسی صدر باشد.

تذکر به وزارت امور خارجه

در سوی دیگر 23 نماینده مجلس طی تذکر کتبی به وزیر امور خارجه، خواستار پیگیری سرنوشت امام موسی صدر با توجه به شرایط جدید کشور لیبی شدند. در این تذکر، از علی اکبر صالحی خواسته شده است، از طریق کمیته حقیقت‌یاب سازمان ملل و کنفرانس کشورهای اسلامی و همچنین تشریح فعالیت‌های دیپلماتیک برای رسیدن به نتیجه لازم در این رابطه اقدام کند. همچنین حسین ابراهیمی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خبر داد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس قطعاً در اولین جلسه، ابعاد مختلف وضعیت امام موسی صدر را بررسی خواهد کرد.

کد خبر 129075

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز