همشهری آنلاین: نخستین گفت‌وگوی تلویزیونی با کارشناسان و صاحب‌نظران لبنانی درباره ابعاد اجتماعی و سیاسی شخصیت امام موسی صدر بعد از ظهر امروز، اول اسفند‌ماه، در بیروت انجام شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا) به بیروت، گفت‌وگوی ایکنا با شبکه ماهواره‌ای «المنار» وابسته به حزب‌الله لبنان از بعد از ظهر امروز، اول اسفندماه، از ساعت 3 به وقت محلی آغاز شد و در آن خبرنگار ایکنا به‌عنوان مجری سؤالاتی از کارشناسان لبنانی درباره ابعاد سیاسی ـ اجتماعی شخصیت امام موسی صدر پرسید که صاحب‌نظران لبنانی حاضر در این برنامه به این پرسش‌ها پاسخ دادند.

این برنامه تلویزنی به همت خبرگزاری ایکنا و با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در لبنان و مؤسسه فرهنگی ـ تحقیقاتی امام موسی صدر در تهران، در محل رایزنی فرهنگی ایران در بیرون ضبط و تولید شد.

در این برنامه تلویزیونی که حجت الاسلام والمسلمین «صادق نابلسی»، پژوهشگر اسلامی لبنان و فرزند علامه «عفیف نابلسی»، رئیس انجمن علمای «جبل عامل» لبنان و شیخ «محمد نمر زغموت»، رئیس شورای اسلامی فلسطین در لبنان، حضور داشتند به پرسش‌هایی در زمینه شخصیت امام موسی صدر در جامعه لبنان و تأثیرگذاری این شخصیت بر روی شهروندان لبنانی و وجهه اجتماعی ـ سیاسی امام موسی صدر به‌عنوان الگویی در جامعه لبنان اعم از شیعه و سنی پاسخ دادند.

تأثیرگذاری اندیشه امام موسی صدر بر احزاب و گروه‌های مختلف لبنان، نقش امام موسی صدر در تحقق عدالت اجتماعی میان فرقه‌ها و گروه‌های مختلف لبنانی و عدم تعلق قول و عمل امام موسی صدر به زمان و مکانی خاص، همچنین تأثیر این ویژگی در جاویدان شدن اندیشه‌های ایشان از موضوعاتی بود که در این برنامه تلویزیونی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در بخش دوم این برنامه، «محمود حیدر»، اندیشمند لبنانی و رئیس پژوهش‌های بنیادین لبنان(دلتا) حضور داشت که پاسخگوی سؤالات مجری پیرامون نقش بنیادین امام موسی صدر در تحکیم روابط میان شهروندان لبنانی و پیروان سایر ادیان در این کشور بود.

کد خبر 161160
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز