همشهری آنلاین: رئیس سرویس اطلاعاتی سابق لیبی از دستور قتل امام موسی صدر و همراهانش از سوی دیکتاتور مقتول و دفن آنها در منطقه صحرایی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر روزنامه الاهرام گزارش داد: عبدالله السنوسی رئیس سرویس اطلاعاتی معمر قذافی اعتراف کرد که دیکتاتور مقتول لیبی دستور قتل امام موسی صدر و همراهانش را صادر کرده است.

وی که پس از موافقت مقامات موریتانی به طرابلس بازگشته و به مقامات لیبی تحویل داده شده است، افزود: امام موسی صدر با پذیرش سلاح و پول از سوی قذافی برای دامن زدن به جنگ داخلی در لبنان در سال 1978 مخالفت کرد و کار به درگیری فیزیکی کشید و محافظان قذافی وارد عمل شدند.

السنوسی گفت: معمر قذافی بلافاصله دستور قتل امام موسی صدر و همراهانش را در مقابل دیدگانش داد و آنها را در منطقه صحرایی در نزدیکی پایتخت دفن کردند.

این در حالی است که "عدنان منصور" وزیر امور خارجه لبنان قبلا ضمن تکذیب اخبار منتشر شده درباره امام موسی صدر در رسانه ها گفته بود: کمیته ویژه پیگیری سرنوشت امام موسی صدر به رایزنی های خود با طرف های دخیل در این پرونده ادامه می دهد.رایزنی به صورت پنهانی انجام می شود و تمایل شدیدی برای رسانه ای نشدن رایزنی ها و اطلاعات وجود دارد.

شایان ذکر است امام موسی صدر و همراهانش که در سفری رسمی به دعوت معمر قذافی در لیبی حضور داشتند در روز ۹ شهریور۱۳۵۷ ناپدید شدند و از آن زمان تاکنون گزارشهای متعددی درباره شهادت و حیات این شخصیت برجسته شیعیان و یکی از بنیانگذاران مقاومت علیه رژیم صهیونیستی مطرح شده است.

کد خبر 184406
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز