دوشنبه ۴ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: برگزاری نهمین همایش دکترین مهدویت، بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن، جشن هشتاد سالگی فیلسوف فرهنگ و رونمایی از کتاب «اسلام‌هراسی در غرب» ازجمله مهمترین رویدادهای دین و اندیشه در تیرماه ۹۲ بود.

نشست امام صدر و چشم انداز مقاومت برگزار ‌شد

به گزارش خبرگزاری مهر نشست امام موسی صدر و چشم انداز مقاومت با سخنرانی طلال عتریسی در مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر برگزار ‌شد.

طلال عتریسی، استاد دانشگاه روانشناسی اجتماعی لبنان و از کارشناسان برجسته جهان عرب به شمار می رود.

برگزاری نهمین همایش دکترین مهدویت

نهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت با عنوان «تربیت زمینه ساز؛ راهبردها و راهکارها» همزمان با 14 و 15 شعبان المعظم در سالن همایش‌های بین المللی صدا و سیما برگزار شد. حدود 108 مقاله داخلی و 105 مقاله خارجی به دبیرخانه همایش ارسال شده بود که در نهایت 22 مقاله داخلی و 15 مقاله خارجی در 4 کمیسیون ارائه شد. علاوه بر حضور پژوهشگران و اساتید داخلی 48 مهمان خارجی نیز در این همایش شرکت کردند.

در این همایش از جناب دکتر حدادعادل و دکتر فتاح به عنوان «ولی یاور» و به جهت مواضع انقلابی و اصولگرایی که داشتند، با اهدای لوح یادبود تقدیر شد. علت انتخاب دکتر پرویز فتاح به دلیل عملکرد ایشان در مواجه با جریان انحرافی و ترک جلسه هیئت دولت در حمایت از امر ولایت بود و دکتر حدادعادل هم ضمن فعالیت‌هایی که در حوزه تربیت دینی دارند به دلیل اینکه تنها اصولگرایی بودند که به نفع اصولگرایی کنار رفتند و کار ایشان یک الگوسازی تربیتی بود، تجلیل شد.

در میان 25 «مهدی یاور» از آقای احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی، جناب ذوالقدر، لولاچیان(خیر مهدوی) و... نیز تقدیر شد. در این مراسم از خانواده شهید یوسف داغر از لبنان که در حمایت از مردم مظلوم سوریه در شهر القصیر سوریه به شهادت رسید نیز تقدیر شد.

کتاب «هشت تاریخدان اروپامحور» نقد و بررسی ‌شد

به همت پژوهشکده تاریخ اسلام کتاب «هشت تاریخدان اروپامحور» تألیف جیمز ام. بلاوت و ترجمه ارسطو میرانی و به یان رفیعی با حضور دکتر سیدسعیدرضا عاملی و دکتر داریوش رحمانیان برگزار ‌شد.

دکتر سید سعیدرضا عاملی در مقدمه کتاب حاضر بیان می‌کند که ترجمه کتاب ارزشمند هشت تاریخدان اروپامحور نوشته جیمز بلاوت تصویری متفاوت از نگاه به «‌اروپا» را فراهم ساخته است. وی اظهار امیدواری می‌کند که این مقدمه و ترجمه کتاب هشت تاریخدان اروپامحور نگاهی عمیق‌تر نسبت به جهان پیرامون، خصوصاً جهان غرب و نوع تعامل جهان غرب با دیگران را فراهم آورده باشد و نگاه «تک‌لایه‌ای» به غرب را تبدیل به نگاه چندسویه نماید و تصویر دقیق‌تری از رابطه «‌ما» و « دیگران» فراهم آورد.

وی همچنین می افزاید: توسعه آگاهی جهانی و بیداری سیاسی و اجتماعی «گرمایش عمومی» را به وجود آورده است که «اندیشه یخ‌ زده اروپامحوری و آمریکامرکزی» در آن دوامی ندارد. در عین حال، تحلیل ماهیت و مدل‌های فکری منتهی به اندیشه خودخواهانه و سلطه‌­آمیز اروپامحور و آمریکاگرا بسیار اهمیت دارد. امروز بسیاری از پایان اروپامحوری و آمریکامرکزی سخن می­گویند و نقدهای کهنه و نو بسیاری بر نگاه اروپامحور و در ادامه آن اندیشه­‌های آمریکامحور وارد شده است. این دو پدیده از یک جنس هستند و تحلیل این دو مستقل از یکدیگر، تحلیل ناقصی را بازتولید می‌ کند. در مسیر نقد نگاه تک‌مدارانه اروپایی که بر مرکزیت اروپا به لحاظ تمدن و پیشرفت و عقلانیت تأکید دارد،‌ جیمز بلاوت در یک مجموعه سه جلدی تحت عنوان «الگوی استعمارگر از جهان» تلاش کرده است نقد جامعی درباره اندیشمندان این نگاه ارائه دهد.

رفتار مردم در انتخابات ریاست جمهوری تحلیل جامعه شناختی شد

به همت انجمن جامعه شناسی ایران نشست تحلیل جامعه شناختی رفتار مردم در انتخابات ریاست جمهوری با حضور دکتر حمیدرضا جلائی‌پور، دکتر محمدعلی حاضری، دکتر هادی خانیکی، دکتر علی ربیعی، دکتر ناصر فکوهی، دکتر محمدامین قانعی‌راد و دکتر سعید معیدفر برگزار شد.

معیدفر در این نشست با بیان اینکه نباید رفتار مردم در انتخابات اخیر ریاست جمهوری را یک واکنش و رفتار یک دست ببینیم، گفت: تفاوت جدی در رفتار مردم بین استان‌های توسعه یافته و کمتر توسعه یافته وجود دارد.

دکتر ناصر فکوهی نیز در این نشست با بیان اینکه تغییر در رأس سیستم به معنی تغییر در سیستم اجتماعی نیست، گفت: فکر نمی‌کنم برنده انتخابات آقای روحانی بوده باشد بلکه برنده هر هشت کاندیدا بودند، چرا که مخالف وضع موجود بودند؛ البته هر کدام به نحو و کیفیتی. کتر هادی خانیکی نیز طی سخنانی تصریح کرد: در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری گفتگوهای آزاد مبتنی بر دیالکتیک انتقادی شکل گرفت و این دیالکتیک توانست به ضعف­های خود برسد و با نگاهی به گذشته این ضعف­ها را برطرف کند.

دکتر علی محمد حاضری استاد جامعه شناسی دانشگاه تربیت مدرس نیز گفت: رأی داده شده در انتخابات ریاست جمهوری محصول انتقال پیامها از طریق رسانه ها نبود بلکه به صورت چهره به چهره و فردی این اتفاق افتاد و نازیبایی آن در اثبات ضعف و ناکارآمدی نظرسنجی در جامعه ایران است.

دکتر حمیدرضا جلایی پور استاد جامعه شناسی دانشگاه تهران با اشاره به اینکه انتخابات ریاست جمهوری این دوره را جنبش ملی باید خواند، گفت: در جامعه ایران یک پتانسیل جنبشی وجود دارد اما در طی چند سال اخیر به دلیل برخی مسائل دچار ازخودفرورفتگی شده بود.

نشست بررسی نقش علم کلام بر علوم اجتماعی برگزار شد

دومین نشست کلام و علوم اجتماعی با هدف بررسی نقش علم کلام بر علوم اجتماعی با همکاری گروه کلام پژوهشکده دین پژوهی و پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، با حضور صاحبنظران این حوزه در تالار معرفت دفتر قم پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامس برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر قاسم ترخان، مدیر گروه کلام پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در ابتدای این نشست با تبیین تأثیر علم کلام بر مبانی علوم اجتماعی گفت: اگر مبانی علوم انسانی (رفتاری ـ اجتماعی) به مبانی هستی‌شناختی، معرفت‌شناختی، ارزش‌شناختی و روش‌شناختی، تقسیم شود، ‌می‌توان بررسی کرد که در کدام یک از این مبانی علم کلام تأثیر گذاشته یا می‌تواند تأثیر بگذارد.

در ادامه این نشست علمی حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسین بستان، استادیار پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در تعریف علوم اجتماعی با تقسیم این علم به دو بخش گفت: یک گونه علوم اجتماعی علومی است که الآن محقق شده است و دیگری علوم اجتماعی مطلوب که هنوز محقق نشده است. علم کلام علمی است که محقق شده است ولیکن از منظر علوم اجتماعی موجود یا مطلوب باید تکلیف را مشخص کنیم. علوم اجتماعی یک جنبه توصیفی و تبیینی و نیز یک جنبه هنجاری دارد. البته با تقسیم قبلی یکی نیست چون مطلوب و محقق شده با هنجاری و توصیفی متفاوت است.

برگزاری مراسم هشتمین سالگرد درگذشت مرحوم عالی نسب

مراسم هشتمین سالگرد درگذشت مرحوم عالی نسب در مؤسسه مطالعات دین و اقتصاد برگزار شد. سخنرانان این نشست دکتر حسن عابدی، وزیر بازرگانی دوران دفاع مقدس، دکتر ابراهیم عرب‌زاده معاون اسبق اقتصادی سازمان برنامه و بودجه، دکتر احمد رباطی نماینده پیشین مجلس و دستیار پژوهشی مرحوم عالی نسب و دکتر فرشاد مؤمنی، مدیر عامل مؤسسه مطالعات دین و اقتصاد بودند.

شرکت کنندگان در هشتمین سالگرد درگذشت مرحوم میر مصطفی عالی نسب با بر شمردن ویژگی های ممتاز اخلاقی، فکری و شخصیتی ایشان تاکید کردند که راهکارهای مرحوم عالی نسب برای برون رفت از مشکلات اقتصادی جنگی بطور مدون برای جامعه و بویژه نسل جوان گفته شود.

مراسم هشتمین سالگرد درگذشت مرحوم استاد عالی نسب با سخنرانی دکتر حسن عابدی جعفری، وزیر بازرگانی دوران دفاع مقدس، دکتر ابراهیم عرب زاده، معاون اسبق اقتصادی سازمان برنامه و بودجه، دکتر احمد رباطی نماینده پیشین مجلس و دستیار پژوهشی مرحوم عالی نسب، دکتر فرشاد مومنی مدیر عامل موسسه مطالعات دین و اقتصاد و مهندس مقیمی رئیس تیم راه اندازی مجتمع فولاد اهواز عصر پنج شنبه 6 تیر در مؤسسه مطالعات دین و اقتصاد برگزار شد.

فرشاد مؤمنی در این مراسم گفت: همه اوصافی که از مومنین در قرآن آمده با اطمینان می شود به مرحوم عالی نسب نسبت داد. آنچه که مسئله را جذابتر می کند بویژه در یکی و دو دهه اخیر، پیوندهای اخلاق و حوزه اقتصاد است که افزایش پیدا کرده است. ایشان می فرمود به ندرت شبی بوده که من بدون اینکه یک صفحه از سیره پیغمبر (ص) مطالعه کرده باشم سر به بالین گذاشته باشم.

وی افزود: رابطه اخلاق و اقتصاد بیش از هر چیز به انقلابات موسوم به دانایی بر می گردد الان عامل انسانی به تنهایی بیش از چهار پنجم همه عوامل تولید در خلق افزوده تولید نقش دارند. اگر در دوره ای از علم اقتصاد کرامت بشر، سرمایه اجتماعی و حقوق بشر رایج بود الان شرایطی داریم که اهتمام به این امور روی بازدهی بنگاه ها تأثیر می گذارد. معرفی کردن آثار و افکار عالی نسب برای ما می تواند راهگشا باشد. معمولاً در سالگرد درگذشت ایشان به وجوه شخصی و سجایای اخلاقی و عملکرد فردی ایشان می پرداختیم اما تجربه های تلخ و پر خسارتی که از همان اولین سال درگذشت ایشان اتفاق افتاد به ما نشان می دهد بازنگری و رهنمودهای سیاستی ایشان چقدر می تواند برای اقتصاد ایران نجات بخش باشد.

دکتر حسن عابدی جعفری، نیز در این مراسم گفت: در مرود عالی نسب اگر کمتر چیزی به مثابه تئوری یا پارادایم توسعه بیندیشیم در حق ایشان جفا کرده ایم. به این دلیل که ایشان با توجه به پیشینه اقتصاد ایران و مطالعاتی که داشتند آنچه را که احساس می کردند در شرایط جنگ که شرایط سخت و بغرنجی بود باید عمل کرد عمل کردند و بسیار هم موفق بیرون آمدند.

وی افزود: بهترین تئوری ها تئوری هایی هستند که بهترین راهکارهای برون رفت از مشکلات را ارائه دهند. در مورد مفاهیمی که عالی نسب در ذهنشان داشتند و در عمل پیاده کردند شاید یک تابلویی را بشود ترسیم کرد و آن پارادایم توسعه ایشان است که یک پارادایم معنویت بنیاد بوده است. معنویت یعنی باور داشتن به یک وجود غایی و عمل کردن به آن، بر این اساس باور در حوزه های فردی اجتماعی، سیاسی است. معنویت عالی نسب از نوع دینی اش بود یعنی بروز عینی آنچه را که باور دارد. معنویت هم امروزه در حوزه کار و اقتصاد و روانکاوی و سایر حوزه های علوم انسانی پذیرفته شده است.

فرشاد مؤمنی هم گفت: جدی ترین منتقدان سیاست های اقتصادی دوران جنگ را رباخوران و سوداگران و دلالان تشکیل می دادند و بزرگترین حامیان آن، تولید کنندگان بودند اما در طی 25 سال گذشته که اقتصاد ما هموراه با فراز و نشیب همراه بوده برعکس این مسئله صادق شده است.

دکتر احمد رباطی نیز در این مراسم گفت: صرف بزرگداشت برای ایشان کفایت نمی کند، بلکه باید تمام راهکارهای ایشان برای برون رفت از مشکلات اقتصادی جنگی بطور مدون به جامعه و بویژه نسل جوان تهیه و گفته شود. مهم این است که سیره فکری و عملی ایشان ترویج بشود، زیرا جامعه دلال صفت بشدت نیازمند چنین افکار و اندیشه هایی است.

ابراهیم عرب زاده نیز در این مراسم گفت: مرحوم عالی نسب یک انسان آرام و دوست داشتنی بودند هر کسی که او را می دید از او خیلی خوشش می آمد خیلی جذبه و کاریزما داشتند. از سال 41 که از مشهد به تهران آمدیم دولت امینی بود و نهضت آزادی و ملی ها و جلسات اسلامی، با آقای اسپهبدی به جلسات خانه مرحوم عالی نسب در پامنار می رفتیم. رابطه ما از اینجا با ایشان شروع شد و تا هنگام درگذشت ایشان ادامه داشت. در کار مستضعفین و کارگرها خیلی لطافت داشتند. روزهای تعطیل که کارگران بیکار بودند برای آنها غذا و پول می برد و در روستاها خانه سازی، حمام سازی، بیمارستان سازی، مدرسه سازی و کتابخانه سازی می کردند.

در پایان این مراسم مهنس مقیمی مدیر تیم راه اندازی مجتمع فولاد اهواز از راه اندازی این مجتمع ظرف 6 ماه پس ازپایان جنگ گفت. اینکه چه کار غیر ممکنی را با اتکای به مهندسان داخلی و بدون کمک گرفتن از مهندسین خارجی ممکن ساختد. و حمایت های مرحوم عالی نسب از این تیم که مسئول راه اندازی این مجتمع بودند باعث این توفیق شد.

نشست بررسی آسیب‌شناختی وضعیت کنونی مساجد ایران برگزار شد

در این نشست که توسط گروه دین و ارتباطات پژوهشکده مطالعات دینی فرهنگ پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار شد، امیر مسلم کاشانی‌زاده، پژوهشگر حوزوی در پژوهشکده مطالعات دینی فرهنگ قم حول محور بررسی آسیب‌شناختی وضعیت کنونی مساجد ایران سخنرانی کرد.

ششمین دوره تربیت داور حفظ قرآن برگزار شد

پس از ثبت نام از علاقه‌مندان برای شرکت در ششمین دوره تربیت داور حفظ قرآن کریم و برگزاری آزمون ورودی، 81 نفر (31 برادر و 50 خواهر) برای شرکت در این دوره، انتخاب شدند.

این دوره با هدف تربیت داوران کارآمد در رشته حسن حفظ و تأمین کادر متخصص مورد نیاز داوری در آزمونهای شفاهی مرحله دوم طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم برگزار شد.

مراسم مدافعان حرم 3 برگزار ‌شد

در پی اهانتهای اخیر به ساحت مقدسات دین مبین اسلام و همچنین به خاک و خون کشیدن مسلمانان بیگناه توسط گروهک‌های تکفیری و پیروان جاهل فرقه وهابیت، کنگره بین المللی امام علی النقی(ع) ضمن محکومیت این اهانتهای ننگین و غیر اسلامی و ضد انسانی، اعتراض شدید خود را نسبت به تعرض عده ای جاهل و آلت دست مخالفین اسلام به مراسم میلاد نواده رسول خدا(ص) مهدی موعود(عج) و به شهادت رساندن عالم شیعی برجسته شیخ حسن شحاطه و 4 تن از همراهانش در کشور مصر اعلام می دارد. مراسم بزرگداشتی را با همراهی هیئت الرضا(ع) تحت عنوان مدافعان حرم 3 در حسینیه امام موسی بن جعفر(ع) واقع در میدان خراسان برگزار شد.

بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن

بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با شعار« سبک زندگی قرآن» از 14 تیر تا 13 مرداد (مطابق با 26 شعبان تا 26 ماه مبارک رمضان) برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین حمید محمدی معاون قرآن و عترت(ع) وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم افتتاحیه بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن با تأکید بر شعار امسال این نمایشگاه گفت: اگر سبک زندگی قرآنی محقق شود مدینه فاضله اسلامی که همان آرمان شهر قرآنی است محقق می شود.

در ادامه این مراسم حسینی به ارائه سخن پرداخت و طی سخنانی در تجلیل و بیان مقام قرآن گفت: نه عمقش را قوس انسان بر می تابد و نه بر آستان رفعتش توان اندیشه سر می سابد. بر هر دردی دواست و هر ناخوشی را شفاست و ننزل من القرآن ما هو شفاء و رحمة للمؤمنین. اما طبیب عشق مسیحا دم است و مشفق لیک چو درد در تو نیابد که را دوا کند. منشأ خدمات خود را با این نمایشگاه پیوند زده است. یمن آغاز و تیمن انجام رقم تقدیر بود و تدبیر داد و دولت بر این سازه خود را بنا نهاد. تکامل نمایشگاه بین المللی قرآن کریم اگرچه مرز ندارد اما آنچه حاصل آمده به برکت وسعت نگاه پژوهشگران و محققان است.

هشتاد سالگی فیلسوف فرهنگ

جشن هشتاد سالگی فیلسوف فرهنگ، دکتر رضا داوری اردکانی با حضور شخصیت‌ها و اندیشمندان برجسته فلسفه، فرهنگ و سیاست، در تالار اجتماعات فرهنگسرای ابن سینا برگزار شد.

آیت‌الله دکتر سیدمصطفی محقق‌داماد با بیان اینکه در دوره دکتر داوری، فرهنگستان‌ها با یک مشت کوبنده آهنین روبرو شدند و از اعضای محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی گله دارم، گفت: هویت فرهنگستان علوم این بود که مرکزی است که رئیس آنرا، اعضاء با استقلال انتخاب کنند و منصوب جایی نیست اما این استقلال در سال 88 با رأی شورا از بین رفت.

محمد رجبی، رئیس کتابخانه، موزه، و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دکتر داوری متفکر به معنای عمیق کلمه است، گفت: داوری از روی دل آگاهی سخن می گوید.

در پیام دکتر سید حسین نصر به مناسبت جشن 80 سالگی دکتر داوری اردکانی آمده بود: دکتر داوری خدمات فراوانی در رشته فلسفه و سوق دادن جوانان متفکر کشور به راه درست اندیشیدن انجام داده است و پیشتاز میدان بحث جدی فلسفی و طرح سوالات واقعی در امور گوناگون بوده است.

احمد مسجد جامعی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان اینکه "نامه فرهنگ" نشریه ماندگار در تاریخ مطبوعات و تفکر در ایران است، گفت: داوری در 67 مصاحبه و گفتگو فعالیت و مشارکت جدی داشت و بنابراین از این لحاظ باید به دکتر داوری علاوه بر فیلسوف فرهنگ باید به داوری فیلسوف گفتگو نیز گفت.

بزرگداشت شیخ شحاته

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین‌ عباسعلی‌ اختری در مراسم بزرگداشت شیخ حسن شحاته که در مسجد ارگ تهران برگزار شد، گفت: هر وقت دشمنان خوشحال شدند، شما بدانید کارهایتان شرک آلوده شده و امروز سلفی‌ها و وهابی‌ها در جهت اجرای منویات استکبار جهانی، صهیونیسم بین‌الملل و آمریکا عمل می کنند.

این خطیب با اشاره به اینکه اگر می خواهید منافقان و کافران را بشناسید، باید آنها را از اعمالشان بشناسید، اظهار داشت: مسلمانان جهان، متفکران جهان، آزادگان، علاقه مندان به کمال، عدالت و حق و حقیقت، ای مردم سراسر دنیا که منتظر آمدن مصلح جهانی، دادگستر جهان حضرت بقیة الله المهدی(عج) هستید، دشمنان بشریت را از اعمالشان بشناسید. ظاهربینان و سطحی نگران، سلفی ها را نشناختند. سطحی نگران، وهابیان ملحد و خداناشناس را نشناختند، اما این خداناشناسان با اعمالشان نشان دادند که چه شخصیتی دارند.

وی افزود: در سوریه شکم، قلب و جگر بعضی از شیعیان را بعد از شهادت درآوردند و به دندان گرفتند. جگرها و شکمها را دریدند، اینها نشان دادند ادامه دهنده جریانی هستند که در جنگ احد جگر حمزه سیدالشهدا(ع) را بیرون آوردند و دریدند و مکیدند و «آلکلة الاکباد» لقب یافتند. اینها ادامه دهنده جریانی هستند که جگر عموی پیامبر(ص) را دریدند، اینها ادامه دهنده راه کسانی هستند که یاران پیامبر(ص) را به قتل رساندند. اینها با اعمالشان نشان دادند که محمد بن أبی‌بکر را به قتل رساندند و بدن او را به آتش کشیدند و سوزاندند.

نشست معرفی و بررسی ترجمه فارسی دائرةالمعارف قرآن برگزار شد

نشست معرفی و بررسی ترجمه فارسی دائرة المعارف قرآن، با حضور کارشناسان در سرای اهل قلم برگزار شد.

دکتر امیر مازیار، دکتر مهرداد عباسی، دکتر مجید معارف، دکتر مرتضی کریمی نیا، دکتر محمدکاظم شاکر و دکتر آذرتاش آذرنوش در این نشست حضور داشتند و به ارائه نظرات خود راجع به این اثر پرداختند.

کتاب «اسلام‌هراسی در غرب» در مهر رونمایی شد

مراسم رونمایی از کتاب «اسلام‌هراسی در غرب» تألیف دکتر محمدرضا دهشیری، با حضور مؤلف و حسن هانی زاده در خبرگزاری مهر برگزار شد.

در این مراسم هانی زاده طی سخنانی گفت: شاید بعد از جنگهای صلیبی در خاورمیانه و جنگ جهانی اول مسئله اسلام هراسی مورد توجه غربی ها قرار گرفت؛ هرچند در آن زمان هم این مسئله وجود داشت اما به دلیل عدم ابزارهای ارتباط جمعی و رسانه های فراگیر آن قدر مسئله اسلام‌هراسی پررنگ نبود اما با گسترش رسانه های مختلف، غربی ها تلاش کردند پروسه اسلام هراسی را با توسل به شیوه های گوناگون گسترش دهند که دکتر دهشیری به خوبی این مسئله را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است.

دهشیری هم طی سخنانی گفت: این اثر نشان می‌دهد که پروژه اسلام هراسی، جریانی است که از سوی برخی نهادهای کشورهای آمریکا و انگلیس با دقت طراحی و برنامه‌ریزی می‌شود و آنها می‌کوشند با دامن زدن به جو نفرت و خشونت علیه مسلمان، در غرب زمینه‌های واگرایی میان مسلمانان و غیرمسلمانان را در جوامع غربی فراهم کنند.

کد خبر 253850
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز