همشهری آنلاین: دومین نمایشگاه نسخه‌های خطی قرآن‌ کریم، هشتم آبان‌ماه به همت کمیته مقدماتی دومین جشنواره بین‌المللی «غدیر» نجف در آستان مقدس امام علی(ع) آغاز می‌شود.

قرآن

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان مقدس امام علی(ع)، این نمایشگاه هشتم تا دهم آبان‌ماه به مدت سه روز برگزار می‌شود و در آن قرآن‌های خطی متعلق به قرن اول تا چهاردهم هجری به نمایش درخواهد آمد.

هاشم محمد مرتضی، ناظر نمایشگاه قرآن‌های خطی نجف، اظهار کرد: اقدامات لازم به‌منظور تکمیل غرفه‌های مربوط به نمایشگاه در مدرسه «الغرویه» واقع در داخل آستان مقدس علوی در جریان است و مجموعه‌ای از قرآن‌های نفیس و خطی و قرآن‌هایی مزین به تذهیب در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

هاشم محمد مرتضی در ادامه افزود: مصحف منسوب به امام علی(ع) که در سال 40 هجری کتابت شد، دو دانه‌ برنج که روی آن سوره «اخلاص» و «قدر» نوشته شده است، نسخه‌های قرآن‌ در اندازه‌های کوچک، نمونه‌هایی از مجلدات قرآن و قرآن‌هایی با اشکال متنوع از دیگر آثار عرضه‌شده در این نمایشگاه خواهد بود.

وی همچنین تصریح کرد: نسخه‌هایی از قرآن‌های خطی که براساس زمان و قدمت تاریخی از قرن اول تا چهاردهم هجری فهرست‌بندی و تقسیم‌بندی شده‌اند، در نمایشگاه نجف عرضه خواهد شد.

بنا بر این گزارش، دومین جشنواره بین‌المللی غدیر از هشتم تا دهم آبان‌ماه سال جاری به همت آستان مقدس علوی در این آستان برگزار خواهد شد.

کد خبر 236650
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز