دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: برخی منابع آگاه لیبیایی اعلام کردند که «معمر قذافی»، رهبر این حکومت برای تضمین خروج خودش و خانواده‌اش از لیبی به شورای ملی موقت پناه برده است.

قذافی

به گزارش ایلنا به تقل از روزنامه الشرق‌الاوسط ـ‌چاپ لندن‌ـ، این منابع آگاه در بنغازی محل شورای موقت لیبی که اداره امور شهرها و مناطق آزاد شده را به‌عهده دارد، گفتند:«سرهنگ معمر قذافی، فردی را برای مذاکره با شورای ملی موقت به بنغازی فرستاده و اعلام کرده که آماده کناره‌گیری از قدرت و خروج از کشور است به شرط آن‌که سلامت او و فرزندانش تامین شود.»

این منابع افزودند: «قذافی شرایط را این گونه تشریح کرده است که کنگره مردمی عمومی (پارلمان قذافی) برگزار شود و قذافی کناره‌گیری خود و تسلیم حاکمیت به شورای ملی را اعلام کند اما به شرط آن‌که سلامت او و خانواده و همچنین دارایی‌هایش تضمین شود.

این منابع در تماس با الشرق‌الاوسط گفتند: «از جمله شرایط قذافی این است که به او کمک شود به کشوری که قصد دارد برود و از پیگردش در خارج از کشور و تحویلش به دادگاه‌های بین‌المللی چشم‌پوشی شود.

منابع یاد شده از واکنش شورای ملی موقت خبری منتشر نکردند و فقط گفتند که تاکنون به درخواست قذافی پاسخ مثبت یا منفی داده نشده است، ولی افزودند که تمایل آنان اکنون مذاکره نکردن و رد هر گونه مذاکره‌ با قذافی تحت هر گونه شرایطی هستند.

برخی منابع نیز فاش کردند که قذافی اقدام به توزیع اسلحه و مهمات در میان جوانان هوادار خود در طرابلس کرده است و این جوانان برای ایجاد رعب و وحشت در ساکنان طرابلس و حتی خبرنگارانی که رژیم حاکم به پایتخت آورده در خیابان‌ها اقدام به شلیک گلوله کردند.

کد خبر 129958
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز