چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۷:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه آمریکا با بیان اینکه قذافی دیگر مشروعیت ندارد، اظهار کرد: اعمال منطقه پرواز ممنوع باید با حمایت بین‌المللی بوده و تنها نباید تلاشی یک جانبه از سوی واشنگتن باشد.

هیلاری کلینتون

 به گزارش ایسنا، هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه اسکای نیوز گفت: گمان می‌کنم بسیار مهم است که این تلاش تحت امر آمریکا نباشد چرا که این ایده از خود مردم لیبی گرفته شد.

 وی خاطرنشان کرد: این ایده از خارج از لیبی از سوی قدرت‌های غربی و یا برخی کشورهای خلیج فارس مطرح نشد.

 هیلاری کلینتون در ادامه اظهار کرد: قصد داریم از تلاش‌های صورت گرفته حمایت کنیم چرا که معتقدیم مردم لیبی به حمایت نیاز دارند. می‌دانیم که مسیر سختی در پیش رو داریم. از ژنرال معمر قذافی، رهبر لیبی نیز درخواست کرده‌ایم تا کناره‌گیری کند و معتقدیم وی مشروعیت قدرت خود را از دست داده است.

 وی افزود: زمانی که رهبر کشوری علیه مردم خودش شود، این به معنای خاتمه کار دولت وی محسوب می‌شود.

 کلینتون در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا آمریکا تحریم تسلیحاتی در طرابلس را لغو خواهد کرد و مبارزان را مسلح می‌کند، گفت: گمان می‌کنم همه این مسائل در دست بررسی است، اما در شرایطی که درگیری‌ها رو به افزایش است، تصمیم‌گیری در خصوص حوادث پیش روی دشوار است. چرا که هم اکنون نیز مشخص نیست چه بخش‌هایی از کشور در دست مخالفان دولت لیبی است.

 وی افزود: می‌دانیم که نواحی شرقی در دست مخالفان است اما گزارشی باره بخشهایی در نواحی مرکزی که در اختیار آنهاست، موجود نیست.

 وزیر امور خارجه آمریکا هم چنین تصریح کرد: تنها نکته‌ای که می‌توانم بیان کنم اینست که هر روز در حال بررسی حوادث لیبی با جوامع جهانی هستیم و خشنودیم کشورهای حوزه خلیج (فارس) و اتحادیه عرب نیز اکنون حمایت خود را از اقدامات ما اعلام کرده‌اند.

 هیلاری کلینتون اذعان کرد: راه طولانی برای تلاش و حل اوضاع لیبی پیش روی داریم. ما خواهان آن هستیم تا این مساله به طور مسالمت آمیز حل شود و قذافی بدون خونریزی‌های بیشتر کناره‌گیری کند و دولتی جدید روی کار بیاید.

 وی تاکید کرد: چنانچه این کار ممکن نباشد، ما با جامعه جهانی همکاری خواهیم کرد.

 کلینتون در مصاحبه با شبکه اسکای نیوز هم‌چنین گفت: گمان می‌کنم که مهم است سازمان ملل و نه آمریکا این تصمیم را بگیرد.

کد خبر 130141
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز