همشهری آنلاین: حزب‌الله لبنان پنج شنبه شب با صدور بیانیه‌ای مواضع ضد ایرانی سعد حریری نخست وزیر برکنار شده و رییس جریان المستقبل لبنان را محکوم و آنرا همسو و ترجمه سخنان اخیر رابرت گیتس وزیر دفاع آمریکا در ریاض دانست.

hezbollah

به گزارش ایرنا از بیروت در بیانیه‌ حزب‌الله تاکید شده است که مواضع سعد حریری در راستای بیان مواضع لبنان و منافع کشور نیست بلکه همسو با نقشه‌های آمریکا برای گسترش فتنه و چند دستگی میان کشورها و ملت‌های منطقه و همچنین تحریف اصل جنگ با رژیم صهیونیستی است.

حزب الله تاکید کرد: این مواضع در قالب تلاش‌های آشکار برای منحرف کردن دخالت های امریکا در امور (کشورهای) منطقه و متوقف کردن اراده پرشور مردم برای آزادی و رهایی از سیطره و هیمنه آمریکا و منحرف کردن افکار عمومی از ادامه اقدامات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین در غزه و کرانه غربی است.

حزب الله لبنان در ادامه این بیانیه با اشاره به اینکه این برنامه آمریکا در لبنان بعد از شکست رژیم صهیونیستی در جنگ 33 روزه سال 2006 میلادی از مقاومت، رو به زوال نهاد، تاکید کرد: پایگاه اطلاع رسانی ویکی لیکس نیز اخیرا از میزان اعتماد سعد حریری به این جنگ پرده برداشته است.

در ادامه این بیانیه آمده است: حزب الله سیاست سعد حریری از زمان شروع بحران در کشور ساحل عاج را سیاستی بی پایه و اساس و نسنجیده می داند که تلاش می کند تا از این طریق نسبت به مسوولیتی که برگردن وی به عنوان نخست وزیر دولت انتقالی بود، شانه خالی کند.

حزب الله در ادامه اعلام کرد: نخست وزیر انتقالی در طول این بحران کجا بود و برای حل (این موضوع و مسأله ملی) آن چه کاری انجام داد؟ چرا به درخواست ها و خواسته های مهاجرین لبنانی گوش نداد و به عنوان مسؤول اقدامی نکرد؟

حزب الله سیاست اتخاذ شده در قبال بروز بحران ساحل عاج را عاملی برای حمایت از لبنانی ها در برابر تهدیدها دانست و افزود: اگر این سیاست نبود، هموطنان ساکن در ساحل عاج بیش از این در معرض تهدید و خطر قرار می گرفتند لذا مسؤولیت ملی و سیاست حکیمانه اقتضا کرد تا به صورت جدی به کمک این مهاجرین لبنانی بشتابیم.

کد خبر 131725
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز