سه‌شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: دبیرکل حزب الله لبنان تحولات اخیر مصر را کشمکش میان حق با باطل و مظلوم با ظالم دانست.

سیدحسن نصرالله

واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی المنار گزارش داد، سید حسن نصرالله در سخنرانی خود که به صورت ویدئو کنفرانس در تجمع حمایت از انقلاب مردم مصر در بیروت پخش شد افزود، انقلاب مردمی در مصر، انقلاب مردم فقیری است که ذلت و خواری را رد می‌کنند.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد اکثر ملت‌های مسلمان مخالف سیاستهای آمریکا هستند. آمریکایی‌ها اکنون برای مهار انقلاب در مصر به منظور بهبود بخشیدن به وجهه زشت خود در منطقه تلاش می‌کنند.

وی ادامه داد، یکی از کارهایی که باید در همبستگی با انقلاب مردمی مصر انجام شود، رد اتهاماتی است که علیه آن مطرح می شود. ما در مصر اکنون شاهد انقلابی ماهیتی و ریشه‌ای هستیم.

وی تصریح کرد، دوستان اسرائیل و آمریکا می‌خواهند جهان را راضی کنند که آنچه در مصر رخ می‌دهد انقلاب فقر و گرسنگی است. اما ما در برابر انقلاب واقعی در مصر هستیم که همه طیف‌ها و گروه‌ها در آن مشارکت دارند. یکی از مسئولیت‌های دفاع از انقلاب مصر، تبیین وجهه واقعی آن است. ما امروز با صراحت همبستگی خود را با ملت‌های تونس و مصر اعلام می‌کنیم.

وی گفت، بر اساس مطالعات و نظرسنجی ها مشخص است که منطقه در آستانه تحولات گسترده ای قرار دارد.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود، آمریکایی‌ها در رویارویی با ملت‌ها دخالت نمی کنند، زیرا می‌دانند نتایج این رویارویی برای آنان فاجعه آمیز خواهد بود. هیچ کسی نباید به موضع ظاهری دولت آمریکا در برابر انقلاب مصر استناد کند.

سید حسن نصرالله تاکید کرد انقلاب مصر باعث وحشت و ترس در اسرائیل شد و محافل اسرائیلی اکنون به دنبال تجدیدنظر در راهبردهای این رژیم هستند. اسرائیلی‌ها در مورد حمایت از رژیم مصر و شخص حسنی مبارک توافق نظر دارند. اسرائیل امروز با ناراحتی شدید در مورد آخرین متحد خود پس از رژیم شاه (مخلوع) سخن می گوید. صهیونیست ها با صراحت اعلام کردند آنچه به منافع آنها خدمت می‌کند رژیم‌های دیکتاتوری و نه نظام‌های دموکراتیک است.

وی تاکید کرد کسانی که در انقلاب مردمی در مصر مشارکت نکنند، اگر این انقلاب با شکست روبرو شود به سختی بازخواست خواهند شد.

سید حسن نصرالله از علما و موسسات دینی و همه مسلمانان خواست از انقلاب مردم مصر حمایت کنند.

وی گفت، ملت‌های مظلوم امروز به ملت مصر و پایداری و پیروزی آن امید بسته‌اند.

کد خبر 127660
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز