همشهری آنلاین: دبیر کل حزب الله لبنان با تاکید بر این که مقاومت لبنان سیره امام حسین(ع) را در رسیدن به اهداف خود ادامه می‌دهد خاطر نشان کرد هرگز از این سیره عقب نشینی نخواهیم کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، سید حسن نصرالله در سخنرانی خود در مراسم عزای حسینی در حومه جنوبی بیروت که به صورت ویدئو کنفرانس پخش شد با اشاره تفصیلی به درس های سیاسی و اخلاقی نهضت امام حسین(ع) و واقعه کربلا گفت ما از حادثه کربلا درس پایداری، صبر و بیعت وفادارانه می‌آموزیم.

این مدرسه‌ای است که در جلسات خود در این روزها و شب‌ها می آموزیم و می‌گرییم.

وی تاکید کرد ما در مقاومت خود در لبنان با سیره امام حسین(ع) بیعیت کردیم. ما زمانی نبرد را با اشغالگران آغاز کردیم که بسیار اندک بودیم. ما را به دیوانگی، خودکشی، درک نکردن معادلات متهم کردند. ما را متهم کردند ناشی از شور و شوق جوانان تصمیم گیری می‌کنیم.

ما به امام حسین (ع)در این شب، هر شب و روز عاشورا می گوییم ای مولای ما ما در این زمان دشوار در برابر همه چالش ها،خطرات، تهدیدات، توهین‌ها، اجماع دشمنان و زیادی مکر و نیرنگ آنان علیه ما و کم شماری ما هرگز از تو،دینت،پرچمت، کربلایت و اهدافت عقب نشینی نخواهیم کرد حتی اگر کشته و تکه تکه شویم،سوزانده شویم و زنان و فرزندان ما اسیر شوند همان طور که زنان و فرزندان تو اسیر شدند.

ای مولای ما این مردان، زنان، پیران و کودکان ما در جنگ ژوئیه مقاومت کردند و جنگ،سلاح، تهدیدات و نیرنگ های دشمنان در ما تاثیری ندارد و تا زمانی که در خون ما بو و اراده حسینی وجود دارد به مقاومت خود ادامه خواهیم داد.

ما حسینی و زینبی خواهیم ماند و همراه با تو فریاد می‌زنیم هیهات منا الذله.

کد خبر 152537
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز