همشهری آنلاین: سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان می‌گوید، تنها راه برای حل و فصل بحران سوریه گفت‌و‌گو و اصلاحات است.

به گزارش پرس تی وی رهبر جنبش مقاومت لبنان روز جمعه (۱۱ فروردین، ۳۰ مارس) گفت، کشور سوریه به اصلاحات و گفت‌و‌گو متعهد شده است حال با مخالفان است که از این فرصت بهره ببرند.

وی هشدار داد، هر راه حلی به غیر از این، نه تنها کمکی به فلسطین نمی‌کند بلکه به اسرائیل و آمریکا و همه آن‌هایی که به دنبال تجزیه این منطقه هستند، خدمت خواهد کرد.

رهبر جنبش مقاومت لبنان در ادامه گفت: اوضاع سوریه کل منطقه را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

نصرالله در سخنرانی خود به مناسبت روز زمین از اتحادیه عرب برای نادیده گرفتن بحران در بحرین در اجلاس روز پنج‌شنبه در بغداد پایتخت عراق انتقاد کرد.

وی گفت: به اوضاع بحرین هیچ توجه بین‌المللی نمی‌شود، و سرکوب معترضان بحرینی از سوی نیروهای رژیم را فاجعه واقعی خواند.

رهبر جنبش مقاومت لبنان ادامه داد: معترضان صلح‌جو بحرینی هر روزه کشته می‌شوند ... رژیم بحرین از گازهای اشک‌آور سمی علیه معترضان استفاده می‌کند ... رژیم بحرین تعمدا زنان و کودکان را می‌کشد ... اما اتحادیه عرب از سرکوب معترضان بحرینی به دست نیروهای رژیم سخنی نمی‌گوید.

نصرالله همچنین از کشورهایی که با دستور کار اسرائیل، مسئله فلسطین را به سوی فراموشی سوق می‌دهند، انتقاد و شرکت‌کنندگان در تظاهرات روز زمین فلسطین را تحسین کرد.

وی افزود: "اسرائیل می‌خواهد فلسطینی‌ها امید خود را از دست بدهند و از حق خود بگذرند. آن‌ها از ما می‌خواهند فلسطین را فراموش کنیم و مردمانش را مجبور می‌کنند که ناامید شوند و از این حقیقت که سرزمین‌شان را اشغال کرده‌اند، دست بکشند."

وی با اشاره به اهمیت تعلق خاطر فلسطینی‌ها به وطن‌شان گفت: "مقاومت است که آرمان فلسطین را زنده نگه داشته است و تلاش‌های قدرت‌های متکبر نتوانسته است این مقاومت را از بین ببرد."

کد خبر 164402
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز