جمعه ۱۱ آذر ۱۳۹۰ - ۱۹:۱۱
۰ نفر

دبیر کل حزب‌الله لبنان با انتقاد از اقدام نخست‌وزیر در اختصاص دادن بخشی از دارایی‌های مردم به دادگاه حریری، از برخی اختلافات بر سر این موضوع پرده برداشت.

سید حسن نصرالله

به نوشته روزنامه لبنانی الاخبار، سید حسن نصر‌الله در سخنانی با اعلام مخالفت خود با اقدام نجیب میقاتی در اختصاص بخشی از دارایی‌های مردم لبنان برای حمایت مالی از دادگاه ترور رفیق حریری نخست‌وزیر پیشین، میقاتی را به گشودن پرونده شاهدان دروغین و انتقال آن به شورای دادگستری کشور فراخواند و دادگاه یادشده را دادگاهی صهیونیستی و آمریکایی و ظالمانه و غیرقانونی و مخالف با قانون اساسی لبنان توصیف کرد. نصر‌الله ضمن دعوت از میقاتی برای برخورد منصفانه با 4 افسر و شماری از لبنانی‌ها در پرونده ترور حریری، تاکید کرد که بودجه دادگاه حریری همانگونه که اعلام شده بود، می‌بایست از طریق کمک‌های مردمی و نه بودجه کشور تامین می‌شد.

پس از ترور رفیق حریری، 4 افسر امنیتی لبنانی با شهادت شاهدانی دروغین به اتهام دست داشتن در این عملیات زندانی شدند اما تحقیقات بعدی بی‌گناه‌بودن آنان را ثابت کرد.دبیرکل حزب‌الله در بخش دیگری از سخنان خود با پرده برداشتن از پیشنهادهای قطر و ترکیه در آخرین روزهای نخست‌وزیری سعد حریری تاکید کرد که بنابر این پیشنهاد، سعد حریری در مقابل لغو ارتباط لبنان با دادگاه حریری، خروج قضات لبنانی از این دادگاه و لغو پروتکل آن، در سمت خود باقی می‌ماند اما پس از انجام رایزنی‌ها در آن زمان، حزب‌الله با سپردن کشور به دست حریری در مقابل دور نگه داشتن دادگاه از لبنان مخالفت کرد. وی علت این مخالفت را سوء عملکرد حریری اعلام کرد.

کد خبر 152802
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز