همشهری آنلاین: گروهی از مردم در اعتراض به راهپیمایی غیر قانونی روز 25 بهمن و حوادث این روز شب گذشته مقابل دادگستری تهران تجمع کردند.

به گزارش ایسنا، تجمع‌کنندگان شعارهایی همچون "برادر شهیدم حقتو پس می‌گیرم"، "می‌کشم می‌کشم آنکه برادرم کشت"، "مرگ بر موسوی، مرگ بر کروبی"، "مبارک بن علی باید بری هاشمی"، "ما اهل کوفه نیستیم خون می‌دهیم می‌ایستیم"، "خواص بی‌بصیرت خجالت خجالت" را سر می‌دادند.

همچنین در محل برگزاری تجمع پلاکاردهایی وجود داشت که در آن تجمع کنندگان خواستار برخورد قوه قضاییه با سران فتنه شده بودند.

حجت‌الاسلام و المسلمین رسایی در جمع تحصن کنندگان حاضر در میدان ارک طی سخنانی اظهار کرد: من به شما خدا قوت می‌گویم که خستگی‌ناپذیر اینجا حضور دارید و از رهبری تبعیت می‌کنید.

وی افزود: به جرات می‌گویم امید رهبری بیش از این‌که به ما مسئولین باشد به شماست به خاطر این‌که مردم نسبت به کسانی که مسئولیت دارند، آزادترند، البته ما هنوز مسئولینی داریم که خودشان را از مردم جدا نکرده و در همان سطح مردم مانده‌اند.

این نماینده مجلس با بیان این‌که حوادثی که در چند وقت اخیر اتفاق افتاده، عادی نبوده و ما باید از اینها درس بگیریم، ادامه داد: همه ما سران فتنه را می‌شناختیم، بعضی‌ها از 9 دی پارسال فهمیدند چه خبر است، بعضی‌ها هنوز هم نفهمیده‌اند؛ چرا که بصیرت ندارند.

وی افزود: قصه خیلی روشن است، نمی‌شود اعلام کنیم 25 بهمن می‌خواهیم از مردم مصر حمایت کنیم، بعد همه دشمنان مردم مصر و دوستان نامبارک دلشان برای چنین روزی له‌له بزند. معلوم می‌شود که امسال موسوی و کروبی می‌دانند دشمنان مردم مصر چه می‌خواهند.

رسایی افزود: سوال ما این است آیا حرکت دیروز و یک سال و چند ماه گذشته در راستای منافع این کشور و خط امام بود؟ نه. ولی اقدامات موسوی، کروبی و حتی هاشمی متاسفانه در راستای آن طرف آبی‌ها بوده است. حالا بعضی‌ها حسادت، لجاجت و قدرت‌طلبی جلوی چشمان را گرفته و سکوت کرده‌اند، ولی از بعضی از اینها نمی‌شود گذشت مثل موسوی و کروبی که به سفرای آمریکا و اسرائیل در این کشور تبدیل شدند.

این نماینده مجلس افزود: رهبر انقلاب اگر تا امروز محاکمه سران فتنه را مصلحت ندیده‌اند، برای این بود که چهره نفاق تا اعماق ریشه‌هایش دیده شود، چرا که اگر در همان ابتدا با عوامل فتنه برخورد می‌شد، ریشه فتنه خودش را نشان نمی‌داد و امروز با توجه به این اتفاقات از دستگاه قضایی می‌خواهیم با مسببین این حوادث برخورد کند و این کمترین خواسته است که با مفسدین فی‌الارض بر اساس گفته امام و رهبری برخورد شود.

رسایی ادامه داد: از دید بعضی‌ها رسایی، کوچک‌زاده و حسینیان تندرو هستند. این به خاطر این است که ما یک کیلومتر جلوتر را می‌بینیم، شما هم همین‌طور. ولی به این دوستان یادآوری می‌کنیم که شماها هم اگر همان روز اول قاطعانه سخن می‌گفتید، کار موسوی و کروبی به اینجا نمی‌کشید که جلوی نظام بایستند.

وی با بیان این‌که تشییع پیکر فردا باید هر چه باشکوه‌تر برگزار شود، گفت:‌ اگر هر کس می تواند 10 نفر را با خودش بیاورد تا خون این شهید و بقیه شهدای فتنه باعث غرق عوامل فتنه شود.

رسایی با اشاره به صحبت‌های امشب رییس‌جمهور در تلویزیون گفت: ما از احمدی‌نژاد حمایت می‌کنیم چون مطیع رهبری هستیم، اما طبق گفته رهبری باید مسائل را اصلی و فرعی کرد.

به گزارش ایسنا، حسن غفوری‌فرد و کوچک‌زاده از نمایندگان مجلس شورای اسلامی ساعتی قبل در جمع تجمع‌کنندگان حاضر شدند.

نقوی حسینی دیگر نماینده‌ای بود که با حضور در جمع تجمع کنندگان به ایراد سخنرانی پرداخت.

مجری این تجمع گفت: تجمع‌کنندگان تا صبح در این مکان حضور دارند و چهارشنبه صبح برای تشییع پیکر شهید ژاله به سمت دانشگاه هنر حرکت خواهند کرد.

 

کد خبر 128439
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز