همشهری آنلاین: شبکه الجزیره به نقل از منابع دولتی مصر از موافقت این کشور با عبور کشتی‌های نظامی ایران از کانال سوئز خبر داد.

suez

به گزارش خبرگزاری مهر، الجزیره در خبری فوری اعلام کرد که مصر با عبور کشتی‌های نظامی ایران از کانال سوئز موافقت کرده است. پیشتر منابع خبری از درخواست اجازه عبور دو کشتی نظامی ایرانی از کانال سوئز خبر داده بودند.

شبکه الجزیره پیشتر از بررسی درخواست ایران از سوی مقام‌های مصری خبر داده بود. شبکه العربیه نیز که از چند روز پیش در همسویی با رژیم صهیونیستی به خبرسازی و دروغ پراکنی در این زمینه دست زده و مدعی شده بود مصر با عبور ناوهای ایرانی از کانال سوئز مخالفت کرده است، در خبری فوری اعلام کرد: نیروهای مسلح مصر در حال بررسی اجازه به کشتی‌های جنگی ایران برای عبور از کانال سوئز هستند.

آویگدور لیبرمن وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی دیروز مدعی شده بود قرار است روز پنجشنبه(دیروز)  28 بهمن دو فروند ناو ایران از کانال سوئز عبور کنند که این خطری بزرگی برای موجودیت اسرائیل است، شبکه العربیه که همسویی عجیبی با صهیونیست‌ها و استکبار جهانی دارد بلافاصله با تکیه بر این ادعای دروغین سعی در پر و بال دادن به ماجرا کرد و مدعی شد که مسئولان کانال سوئز از ورود دو کشتی ایرانی به این کانال خودداری کرده‌‍اند، خبری که هرگز از سوی قاهره تائید نشده بود.

کد خبر 128600
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز