یکشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: نبیل العربی، وزیر امور خارجه مصر با ستایش از جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشور تاثیر گذار منطقه خواستار برقراری روابط کامل دیپلماتیک میان قاهره و تهران شد.

نبیل العربی وزیر امور خارجه مصر

به گزارش ایرنا از قاهره،‌ العربی طی اظهاراتی در قاهره، گفت: مصر صفحه جدیدی در روابط خود با همه کشورهای جهان از جمله ایران خواهد گشود.

وی افزود: همه کشورهای جهان به جز رژیم صهیونیستی و آمریکا دارای سفیر در تهران هستند و مشکلات امنیتی بین دو کشور با مبادله سفیر قابل حل است.

العربی گفت: ایران پس از انقلاب 1979 میلادی (1357) در پی ایفای نقشی تاثیر گذار در منطقه بوده و این حق ایران است اما این نقش نباید این کشور را به دشمن تبدیل کند.

وی با اشاره به اینکه باید واقعگرا باشیم و در برابر هیچ کشوری حساسیت نشان دهیم، گفت: نام قاتل انور سادات رییس جمهوری سابق مصر نباید در یکی از خیابان های تهران وجود داشته باشد همچنانکه نباید پرچم شاه ایران برفراز مقبره او در قاهره برافراشته باشد.

طی یک هفته اخیر این دومین بار است که مسوولان مصری از تلاش برای عادی سازی روابط با جمهوری اسلامی ایران سخن می‌گویند.

وزیر امورخارجه مصر پیش از این نیز اعلام کرده بود که ایران را دشمن نمی‌داند و در پاسخ علی اکبر صالحی همتای ایرانی وی نیز از برقراری رابطه ایران و مصر استقبال کرد.

اظهارات وزیر امور خارجه ایران بازتاب گسترده ای در محافل رسانه‌ای مصر داشت.

صالحی گفته است: روابط تاریخی دو کشور، با وجود فراز و نشیب‌های خود، همواره تداوم داشته است و امیدواریم در فضای جدید ایجاد شده، شاهد ارتقاء این روابط بین دو کشور و دو ملت بزرگ ایران و مصر باشیم.

کد خبر 131280
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز