همشهری آنلاین: رئیس‌مجلس شورای اسلامی در پیامی، پیروزی قیام مردمی در مصر و سقوط دیکتاتوری آن کشور را تبریک گفت.

متن پیام بدین شرح می‌باشد:

بسم الله الرحمن الرحیم

یکبار دیگر در دوره بیداری مسلمانان خورشید درخشان آزادی طلوع دوباره خود را در سرزمین مصر آغاز کرد.

مردم انقلابی و رشید مصر با وحدت، صبوری، مقاومت و پیروی از قرآن، پشت قدرتمندترین شیاطین منطقه و جهان را به خاک رساندند.

آنان که سال‌ها حکومت ستمکارانه حاکمان مستبد خود را تحمل کرده بودند، با ایمان و اراده‌ای وصف نشدنی به قیام برخاستند و آنچنان عرصه را برحاکمان خود تنگ کردند که راهی بجر تسلیم در برابر خواست برحق مردم بر جای نماند.

موج بیداری مسلمانان مصر که با سقوط دیکتاتور آن کشور همراه شد نشان داد ،دوره استبدا و دین گریزی و بی‌توجهی به خواسته‌ای ملت‌ها سپری شده است و هدف اصلی مردم در برپایی قیام استقرار دموکراسی واقعی ، توجه به مطالبات آنان است.

وقایع تونس و مصر در واقع نواختن زنگ خطر برای همه زمامداران و حاکمان مستبدی است که سال‌ها توانسته‌اند با سرکوب مردم و نادیده گرفتن خواسته‌های واقعی آنان تنها در جهت حفظ منافع خود قدم برداشته و هیچگاه نخواسته‌اند به باور واقعی ملت خود اعتنا کنند و به بهای زیرپا گذاشتن ارزش‌های انسانی و اعتقادی تنها به فکر چند روز حکومت و زمامداری خود باشند.

تاریخ بار دیگر صحنه بیداری مردم و مسلمان را جلوه گر شد و فجر پیروزی انقلاب در جایی دیگر و با فریادهای الله اکبر طلوع کرد و این همان تحقق وعده الهی است.
حالا که پس از قیام مردمی در مصر سرانجام فتح و ظفر با سقوط دیکتاتوری در آن کشور تجلی پیدا کرد و شهد پیروزی آن همگام بر جان و دل مردم مسلمان مصر کام آنان را نیز شیرین ساخت. باید دانست که این راه تا استقرار یک حکومت مستقل و براساس خواست مردم باید ادامه پیدا کند.

ارتش مصر امتحان سختی را در پیش خواهد داشت. اگر در کنار مردم باشد می‌تواند در بوجود آوردن حکومت انقلابی و مردمی از حمایت مردم مسلمان مصر در برابر دشمنان برخوردار باشد و اگر در برابر آنان ایستاد، با ضربات کوبنده بر آمده از ایمان الهی مردم در هم شکسته خواهد شد.

اینجانب از سوی خود و نمایندگان مجلس شورای اسلامی این پیروزی درخشان و عظیم را به ملت مقاوم و انقلابی مصر، ملت ایران و سایر مردم منطقه و جهان تبریک می‌گویم.

کد خبر 128002
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز