همشهری آنلاین: «فرعون و فرعونیان رفتنی هستند و راه حق است که باقی می‌ماند»، این پیام مشفقانه‌ای است به ارتش مصر و عزت و آقایی ارتش جمهوری اسلامی برای شما حجت است.

امیر سرتیپ سیدعبدالرحیم موسوی صبح روز شنبه در مراسم صبحگاه مشترک یگان‌های نمونه ارتش که به مناسبت گرامیداشت 19 بهمن روز نیروی هوایی ارتش برگزار شد، خطاب به همتای خود در ارتش مصر اظهار کرد: عزت و آقایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای شما حجت است.

وی با گرامیداشت دهه فجر، آغاز ماه ربیع‌الاول و نیز 19 بهمن؛ روز نیروی هوایی ارتش، گفت: امسال در شرایطی روز 19 بهمن را گرامی می‌داریم که در شمال آفریقا به ویژه کشور مصر موج اسلام‌خواهی، ضدآمریکایی و استکبارستیزی به شدت جریان دارد و من پیام خیرخواهانه‌ای برای همتای خود در ارتش مصر دارم.

وی یادآور شد: اقدام هوشیارانه نیروی هوایی ارتش در 19 بهمن 57 که از سر ایمان، تعهد، بصیرت و عشق آگاهانه به ولایت صورت گرفت، یکی از موثرترین حوادث در روند پیروزی انقلاب اسلامی بود و امام و مقام معظم رهبری بارها بر عظمت آن تاکید کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، جانشین فرمانده کل ارتش خاطرنشان کرد: این حرکت انقلابی لبیک عملی و شجاعانه‌ای به این فرمایش حضرت امام بود که اسلام برای شما بهتر از کفر و دامان ملت برای شما بهتر از بیگانه است. 19 بهمن تفسیر عملی بریدن از طاغوت و عبور از ظلمات و آمدن زیر پرچم اسلام و وارد شدن به نور بود.

وی نیروی هوایی ارتش را الگویی عملی برای ارتش‌های دیگر کشورها توصیف کرد و افزود: نیروی هوایی ما الگوی عملی و حجت روشنی است برای امروز و آینده تاریخ و برای ارتش‌هایی که بر سر دو راهی تسلیم اراده خداوند یا فرمانبرداری از طاغوت درمانده‌اند. آن کس که تسلیم اراده خداوند نشود، هر روز باید به زورگو و طاغوت جدیدی سر خم کند و نوکر ارباب جدیدی باشد، ولی آن کس که ولایت الله را پذیرفته است مستقل، عزتمند و سربلند در برابر هر مستکبر و زورگویی خواهد ایستاد.

وی با بیان این‌که «فرعون و فرعونیان رفتنی هستند و راه حق است که باقی می‌ماند» گفت: این پیام مشفقانه‌ای است به ارتش مصر و عزت و آقایی ارتش جمهوری اسلامی برای شما حجت است.

موسوی ادامه داد: نیروی هوایی ما دست رد به سینه طاغوت زد و ولایت الله را پذیرفت و به جای این‌که در مقابل مردم بایستد در کنار آن‌ها و بلکه پیشاپیش آن‌ها در خط مقدم دفاع از آرمان‌های مردم قرار گرفت. آن کس که فرمانبر طاغوت باشد و ولایت فرعونیان را بپذیرد، مورد تنفر مردم است ولی آن کس که به آرمان‌های مردم توجه کند و راه الله را پیش بگیرد، در قلب آحاد ملت‌های بزرگ اسلامی جای خواهد داشت.

وی با گرامیداشت یاد شهدای ارتش به ویژه نیروی هوایی، اظهار کرد: امروز امثال شهدای نیروی هوایی مانند شهیدان بابایی، ستاری، خضرایی و پیامبری در جوار قرب الهی جای دارند. امروز مردم ما هر فردی را که لباس نیروی هوایی را به تن دارد، مانند فرزندان عزیز خود دوست دارند.

وی اظهار کرد: امیدوارم ارتش مصر با دقت و هوشیارانه به این الگوی عملی و حجت روشن بنگرد و با یک تصمیم خداپسندانه و تاریخی از ظلمات طاغوت خارج شود و به نور الله بپیوندد.

 

کد خبر 127376
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز