همشهری آنلاین: امیر سرتیپ براتی فرمانده جانباز و سرافراز سال های دفاع مقدس به جمع همرزمان شهیدش پیوست.

امیر سرتیپ براتی به جمع همرزمان شهیدش پیوست

امیر براتی در دوران دفاع مقدس فرماندهی گروهان ، گردان و تیپ را عهده دار بود و پس از آن نیز مسئولیت فرماندهی لشکر 58 ذوالفقار ، رییس بازرسی و معاون عملیات نیروی زمینی ارتش را در کارنامه خود داشت.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران ، امیر سرتیپ دوم بازنشسته حسن براتی از فرماندهان پرتلاش و پر افتخار نیروی زمینی ارتش که چند روز پیش بر اثر سانحه تصادف در بیمارستان خانواده ارتش بستری شده بود؛ صبح امروز به لقاء الله پیوست.

به گفته دکتر بابلی رییس بیمارستان خانواده ارتش ، ترکش های متعدد در بدن این جانباز سرافراز، روند تشخیص ضایعات تصادف را با تأخیر، اختلال و مشکل مواجه کرده بود و تلاش های تیم پزشکی برای بهبود وضع او به نتیجه نرسید.

او در عملیات ماندگار دوران دفاع مقدس به ویژه فتح المبین، بیت المقدس و طریق القدس حضوری مؤثر داشت و پنج بار در مناطق عملیاتی مجروح شد و به پاس خدمات بی شائبه و ابراز رشادت به دریافت نشان فتح از سوی فرمانده معظم کل قوا مفتخر گردید.

امیر سرتیپ براتی با وجود 75 درصد جانبازی و تحمل ترکش های متعدد در بدن ، علاوه بر طراحی و هدایت چند رزمایش بزرگ ارتش، در سالهای اخیر نیز همکاری مستمری با هیئت معارف جنگ امیرسپهبد شهید علی صیاد شیرازی داشت .

او با حضور در مناطق مرزی جنوب کشور در انتقال تجربیات ارزشمند دوران دفاع مقدس به نسل جوان به ویژه دانشجویان دانشگاه های افسری ارتش نقش مهم و تأثیرگذاری برعهده داشت.

امیر براتی که از همرزمان دیرین شهید سپهبد صیاد شیرازی و از مدرسان و استادان پیشکسوت و با تجربه دانشگاه افسری امام علی (ع) بود، تألیفات و مقالات ارزشمندی در موضوع نظامی و دفاعی از خود به یادگار گذاشته است.

پیکر پاک این امیر دلاور و خستگی ناپذیر سال های جنگ تحمیلی ساعت 8:30 دقیقه روز یکشنبه21 فروردین از محل ستاد فرماندهی نیروی زمینی ارتش تشییع و در امامزاده پنج تن لویزان در جوار دیگر شهدای دفاع مقدس به خاک سپرده می شود .

کد خبر 131713
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز