همشهری آنلاین: جانشین فرماندهی کل ارتش حضور ناوگروه نیروی دریایی در محدوده انتهایی کانال سوئز و به اهتزاز درآمدن پرچم جمهوری اسلامی در آب های مدیترانه را موفقیت بزرگی برای کشورمان دانست و گفت: با این اقدام توانستیم توانایی خود را به جهانیان اثبات کنیم.

امیر سرتیپ سید عبدالرحیم موسوی در مراسم آغاز به کار نخستین همایش طب پیشگیری و بهداشت دریایی بر روی شناورهای سطحی و زیرسطحی در بندرعباس، حضور ناوگروه نیروی دریایی در محدوده انتهایی کانال سوئز و به اهتزاز درآمدن پرچم جمهوری اسلامی در آب های مدیترانه را موفقیت برزگی برای کشورمان دانست و گفت: با این اقدام توانستیم توانایی خود را به جهانیان اثبات کنیم.

به گزارش ایسنا از منطقه خلیج فارس، جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان این‌که نیروی دریایی درحال حاضر توانسته است بخشی از فرامین مقام معظم رهبری را عملیاتی کند، گفت: در روزهای اخیر که ناوگروه نیروی دریایی ارتش دست های بلند خود را به آب های دور و 3000 مایل آنسوتر از مرزهای آبی کشور رسانده و با موفقیت توانسته است از بیخ گوش خبیث‌ترین دشمنان اسلام و بشریت عبور کند، امیدواریم با ارتقای مولفه های سلامت و آموزش نیروها بتوانیم در آینده گام های بلندتری برداریم.

حضور ناوگروه ایران در کانال سوئز نشان تبدیل تهدید به فرصت است

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری نیز در مراسم آغاز به کار نخستین همایش طب پیشگیری و بهداشت دریایی بر روی شناورهای سطحی و زیرسطحی در بندرعباس، اظهار کرد: پس از فرمایشات فرمانده کل قوا مبنی بر راهبردی بودن نیروی دریایی، لازم بود نگاه‌ها به بخش‌های مختلف تغییر می‌کرد که از جمله آن حوزه فعالیت‌های اطلاعاتی، تجهیزاتی و عملیاتی بود.

وی ادامه داد: در گذشته حوزه عملیاتی نیروی دریایی 400 کیلومتر مربع بود که در حال حاضر به بالای 2هزار کیومتر مربع افزایش یافته است، همچنین پشتیبانی از ناوگروه‌ها به بیش از شش یا هفت هزار کیلومتر دورتر از ساحل گسترش یافته است.

سیاری با اشاره به تغییر نگاه صورت گرفته در بخش آموزش نیروها، تصریح کرد: در حال حاضر آموزش‌ها مطابق استاندارد بین‌المللی انجام می‌شود و در مراکز آموزشی ارتش، افراد برای ماموریت‌های طولانی مدت دریایی مهارت‌های مختلفی را فرا می‌گیرند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی همچنین در حاشیه بازدید از نمایشگاه تجهیزات پزشکی که در بخش جنبی همایش طب دریایی بر پا شده است، با اشاره به اهداف اعزام ناوگروه نیروی دریایی ارتش به دریای سرخ و عبور موفقیت‌آمیز این ناوگروه از کانال سوئز به خبرنگاران گفت: این اقدام بدین معنا بود که اثبات کنیم نظام جمهوری اسلامی به خودباوری رسیده است و توان علمی و صنعتی ایران بسیار بالاست.

وی اضافه کرد: حضور ناوگروه کشورمان در این محدوده استراتژیک از جهان ثابت کرد که دریادلان نیروی دریایی ایران توانسته‌اند در شرایط تحریم، تهدیدها را به فرصت تبدیل کنند.

سیاری آمادگی و توان نیروی دریایی را در راستای پاسبانی از مرزهای آبی کشور بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: هفته پیش سه ناوگروه نیروی دریایی برای انجام ماموریت‌های مهم به دریای عمان، خلیج عدن و غرب هندوستان اعزام شده‌اند.

نخستین همایش دوسالانه طب پیشگیری و بهدات دریایی بر روی شناورهای سطحی و زیرسطحی ازسه شنبه 3اسفند در بندرعباس آغاز به کار کرد و تا روز جمعه (6 اسفند) ادامه خواهد داشت.

 

 

کد خبر 129013
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز