همشهری آنلاین: امیر دریادار'حبیب الله سیاری'فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه در پایان سفر 6 روزه به سوریه ، دوشنبه شب دمشق را به مقصد تهران ترک کردند.


به گزارش خبرنگار ایرنا در دمشق،فرمانده نیروی دریایی هنگام ترک دمشق از سوی سرلشکر ' علی سلیم ' معاون وزیر دفاع سوریه ، ' سید موسی علیزاده طباطبایی ' معاون سفیر ایران در سوریه و ' محمد زمانیان ' وابسته نظامی ایران در سوریه در فرودگاه بین المللی این شهر بدرقه شد.

هدف از سفر سیاری به سوریه شرکت در مراسم پهلو گرفتن ناوهای جنگی 'الوند' و 'خارک' در سواحل بندر 'لاذقیه' در غرب سوریه بود.

ناو یکهزار و 500 تنی الوند مجهز به اژدرانداز و موشک های ضد کشتی و کشتی تدارکاتی پشتیبانی و سوخت گیری 33 هزار تنی خارک با 250 خدمه و قابلیت حمل سه بالگرد پس از دو روز ادامه مسیر در دریای مدیترانه روز پنجشنبه هفته گذشته وارد آب های ساحلی سوریه شد.

امیردریادار سیاری و هیات همراه چهارشنبه شب به منظور شرکت در مراسم استقبال از دو ناو الوند و خارک وارد سوریه شدند.
این مراسم روز پنجشنبه با حضور سرلشکر ' طالب البری' فرمانده نیروی دریایی سوریه در بندر 'لاذقیه' در غرب سوریه برگزار شد.
پروتکل همکاری آموزشی بین نیروهای دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و سوریه نیز عصر جمعه بر روی عرشه ناو خارک از سوی فرماندهان نیروی دریایی دو کشور امضا شد.

بازدید از قلعه صلاح الدین در استان لاذقیه، دیدار با فرمانده و معاونان نیروی دریایی سوریه ، وزیر دفاع و رییس ستاد مشترک ارتش سوریه، حجت الاسلام و المسلمین 'سید احمد موسوی' سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه و آیت الله 'سید مجتبی حسینی' نماینده مقام معظم رهبری در سوریه از دیگر برنامه های سفر ستاری به سوریه بود.

وی و هیات همراه همچنین درمراسم ضیافت فرماندهان سوری شرکت کرده و در مدت حضور در سوریه عتبات مقدسه ازجمله حرم مطهر حضرت زینب (س)، حضرت رقیه (س) و باب الصغیر را زیارت کردند.
همچنین سیاری در پایان سفر خود به سوریه در سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق با خبرنگاران داخلی و خارجی گفت و گو و ارزیابی خود از این سفر را بیان کرد.

وی در این گفت و گو ضمن تشریح اهداف آموزشی دیدار ناوهای ایرانی از سوریه و بی ارتباط بودن این حضور با مسایل سیاسی منطقه تاکید کرد که تهدیدهای دشمن تاثیری بر روند پیشرفت ایران ندارد چون انقلاب اسلامی ایران انقلابی بزرگ است و مسیر خود را با اقتدار ادامه می دهد.

کد خبر 129476
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز