همشهری آنلاین: رییس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به خیزش ملت‌های مسلمان منطقه، خطاب به فرماندهان و ژنرال‌های این کشورها به آنها هشدار داد تا از عاقبت ژنرال‌های ارتش رژیم شاه درس عبرت بگیرند.

سردار سرلشکر سید حسن فیروز‌آبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح دیروز شنبه سی‌ام بهمن‌ماه در دانشگاه عالی دفاع ملی با حضور اساتید و دانشجویان دانشگاه طی سخنانی به نمایندگی از سوی نیروهای مسلح از آحاد ملت بزرگ ایران و حضورشان در راه‌پیمایی یوم‌الله 22 بهمن‌ماه سپاس‌گزاری و قدردانی کرده و این حرکت را نشانه عزت، همت و فهم بزرگ سیاسی مردم برشمرد و افزود: این حرکت عظیم به‎یقین موجبات تعالی روحیه و اقتدار نظام و نیروهای مسلح را فراهم می‌آورد.

به گزارش خبرگزاری فارس، فیروزآبادی در  سخنان خود به اهمیت برخورداری از تفکر راهبردی،‌ مسؤلانه و اسلام‌محور در فرماندهان و مدیران نظام اسلامی اشاره کرده و علت موفقیت آنان را، پایداری بر احکام اسلام دانسته و خطاب به فرماندهان ارتش‌های اسلامی در کشورهای مسلمان گفت: به یقین هیچ ارتشی در راهبردها، دکترین طرح‌ریزی‌های اساسی و تهیه و تجهیز نظامی برای مقابله با ملّت خود طراحی نشده و نخواهد شد مگر ارتش رژیم اشغالگر قدس که همچون غده‌ای سرطانی، فلسطین عزیز را به اشغال درآورده است و خود را متناسب با مبارزه و مقابله با مردم مظلوم و ساکنان واقعی این کشور طراحی و تجهیز کرده است.

وی سپس به رابطه ارزشمند نیروهای مسلح کشورهای اسلامی به عنوان فرزندان آن ملت اشاره داشته افزود: اکنون که ملت‌های اسلامی در کشورهای منطقه به حرکت درآمده و خواهان استقلال، آزادی و مردم‌سالاری اسلامی هستند، بجاست به حمایت بدنه ارتش‌های مسلمان و فرزندان ملت در این خواسته‌های موجه و هماهنگ کردن خود با آن توجه شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه تحلیل خود از ارتباط محکم بین نیروهای مسلح کشورهای اسلامی و ملت‌های به‎پاخاسته در منطقه سخن گفته و خطاب به فرماندهان این ارتش‌ها ‌عنوان کرد: من به عنوان یک برادر و همکار به این ژنرال‌ها و فرماندهان ارتش‌های کشورهای مسلمان،‌ صمیمانه، دوستانه و برادرانه اخطار می‌کنم از سرنوشت ژنرالهای معدوم شده پس از انقلاب اسلامی و ژنرال‌های صدام حسین پس از سقوط او درس بگیرند و در این باب چند نکته تاریخی را برای تأمل در رفتارهای آتی عرض می‌کنم.

فیروزآبادی ادامه داد: نکته‌ اول این است که حاکمان این کشورها که به دلیل وابستگی و بلکه به دلیل تحقیر ملت‌هایشان، امروز مورد قبول کشورهای خود نیستند از ارتش‌هایشان می‌خواهند که ملت‌هایشان را سرکوب کنند که ما متأسفانه اخباری از این قبیل را می‌شنویم. اما تجربه انقلاب اسلامی ایران نشان داده که این ژنرال‌ها و فرماندهان هستند که وابسته به آمریکا و اسرائیل و غرب هستند یا جیره‎خوار طاغوت‌ها هستند و من به همین دلیل از بدنه ارتش‌ها، که بدنه متصل به ملت‌ها و با ملت‌ها هستند خواسته‌هایشان و دلشان با ملت یکی است، صحبتی نمی‌کنم.

وی افزود: ژنرال‌ها در ارتش شاه به دو دسته تقسیم شدند: یک دسته فرماندهانی که سرکوب مردم و کشتار مردم را به‎عهده گرفتند به‌خاطر اینکه از سفارت آمریکا دستور می‌گرفتند. به‌خاطر اینکه فرستاده دولت آمریکا به آنها دستور می‌داد که حساب این‌گونه ژنرال‌ها در کشورهای مسلمان که دستور از دشمنان اسلام می‌گیرند، معلوم است.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: گروه دیگر از ژنرال‌ها و فرماندهان رژیم شاه و یا برخی که اکنون در کشورهای اسلامی هستند که خیال می‌کنند که درگیری با مردم فایده‌ای دارد و می‌خواهند که به آرامش کشور کمک کنند. من با گروه اول کاری ندارم. تکلیف آنها با خدا است، ولی ژنرالهایی که می‌خواهند به کشور کمک کنند و از تمامیت ارضی و خاک خود در این برهه در برابر تجاوز به مرزهای کشورشان دفاع و آن را حفظ کنند؛ اینها بدانند که حرکت مردم در کشورهای اسلامی یک حرکت سیاسی مقطعی نیست، یک حرکت بی‌ریشه نیست و حرکتی تحریک‌کننده که دست خارجی در آن باشد، نیست.

فیروزآبادی تصریح کرد: ظرف سی‌سال دلهای این ملت‌ها با فرهنگ استقلال و آزادی و به تعداد روزهای عمرشان با شعار قرآن کریم و ندای الله‌اکبر، لا‌اله‌الاالله‌ و محمد رسول‌الله پیوند خورده است. این ملت‌ها را نمی‌توان و نمی‌شود با گلوله متوقف کرد. این مردم را با تجهیزات کارآمد در خطوط مرزی نمی‌شود متوقف کرد، این مردم براساس انگیزه الهی و ملی و انگیزه آزادی‌خواهی به حرکت درآمده‌اند.

وی سپس به نتایجی تاریخی از خیانت فرماندهان به ملت خود اشاره کرد و آن را اسفناک و حقارت‌آمیز برشمرده بیان کرد: ژنرالهای شاه در زمان انقلاب اسلامی ایران، بعد از سقوط طاغوت به کشورهای مختلفی فرار کردند همچون یک سرباز معمولی در کشورهای جهان آواره شدند. تعدادی به سمت روسیه، برخی به انگلستان و عده‌‌ای هم خواهان پناهندگی به آمریکا شدند. اما هیچ‎کدام از این کشورها حاضر نشدند این ژنرال‌ها را حتی به‌عنوان مزدور بپذیرند و اکنون بعد از سالها باید در آرزوی دیدن خاک و ملتشان اشک بریزند.

عضو شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: اکنون که می‌گویم این ژنرال‌ها از انقلاب اسلامی ایران درس بگیرند، به خاطر همین است که ژنرالها و فرماندهان کشورهای اسلامی به این سرنوشت شوم بیندیشند، با ملتشان درگیر نشوند و سلاحشان را در حفاظت مرزها و در جلوگیری از نفوذ دشمنان استکباری و صهیونیستی به‎کار بگیرند.

فیروزآبادی گفت: من برای این فرماندهان که خدمتگزار ملت خود و خیرخواه اسلام هستند، دعا می‌کنم و امیدوارم خداوند متعال کمک کند به ژنرال‌ها و فرماندهان کشورهای اسلامی که تجربیات عمر نظامی خود را در جهت حفظ کشورشان به‎کار بگیرند.

وی در ادامه سخنان خود مجددا به نقش و اهمیت تصمیم‌گیری صحیح و راهبردی اشاره کرده و تصمیم‌گیری بر مبنای قرآن و اسلام را تنها راه فلاح و موفقیت در عمل دانسته و افزود: ما در جمهوری اسلامی ایران، همه‌ کشورهای اسلامی را آزاد و مستقل و زیر پرچم خودشان می‌خواهیم. جمهوری اسلامی ایران آرزویی جز استقلال، آزادی و رهاشدن کشورهای مسلمان از زیر یوغ استعمارگران ندارد. ما می خواهیم ملت‌های مسلمان خودشان باشند و فرماندهان نظامی در اتصال و پیوستگی مردم، کشورشان را اداره کنند.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح در پایان سخنان خود به تکلیف الهی و اسلامی مسلمانان نسبت به همدیگر اشاره کرده اظهار داشت: در پایان مایلم این چند کلمه را از سر خیر‌خواهی که می‌بینم کسی نیست که این ژنرال‌ها را نصیحت کند، به‌عنوان یک برادر نظامی و مسلمان به آن دسته از فرماندهان دلسوز و حامی مردم این کشورهای در حال انقلاب، پیام می‌فرستم. توان و همت خود را برای دفاع از کشورهایتان در برابر تهدیداتی که پس از پیروزی از جانب آمریکا و صهیونیسم به شما تحمیل خواهد شد، ذخیره کرده و خشم خود را برای پرخاش به استکبار و صهیونیسم جهانی حفظ و آماده فریاد کنید.

کد خبر 128717
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز