همشهری آنلاین: رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی ضمن حمایت مجدد از نهضت آزادی‌بخش مصر، جوانان عزیز آن دیار را به استقامت در راه و هوشیاری در مقابل مکر نظامی‌گری دعوت می‌کند.

علی لاریجانی در نطق قبل از دستور روز یکشنبه خود با تبریک آغاز ولایت تابناک ولی عصر(عج) به ملت ایران و نمایندگان مجلس با اشاره به همزمانی یوم‌الله 22 بهمن با اولین مرحله پیروزی انقلاب مصر گفت: این مساله به اعجاز شباهت دارد که ملت ریشه‌دار مصر با پایداری در مبارزه خویش، حاکم دست نشانده را به زیر کشاندند و این سنت الهی است .

وی خاطرنشان کرد: ملت بزرگ ایران که در طی مسیر انقلاب اسلامی همواره مدافع حقوق ملت‌ها و مستضعفان بود در نهضت رهایی بخش ملت مصر در کنار آنان قرار داشت و در راهپیمایی 22 بهمن همه ملت یکصدا از انقلاب مردم مصر حمایت کردند. فریادهای ملت ایران در 22 بهمن ندای امام راحل را در سال 62 را زنده کرد که فرمود "هیهات که خمینی در برابر تجاوز دیوسیرتان و مشرکان و کافران به حریم قرآن و عترت رسول‌ خدا از امت محمد(ص) و پیروان ابراهیم حنیف ساکت و آرام بماند و نظاره‌گر صحنه‌های ذلت و حقارت مسلمانان باشد، من خون و جان ناقابل خویش را برای ادای واجب حق و فریضه دفاع از مسلمانان آماده کرده‌ام و در انتظار فوض عظیم شهادت هستم. قدرت‌ها و ابرقدرت‌ها و نوکران آنان مطمئن باشند که اگر خمینی یکه و تنها هم بماند به راه خود که راه مبارزه با کفر و ظلم، شرک و بت‌پرستی است ادامه می‌دهد و به یاری خدا در کنار بسیجیان جهان اسلام، این پابرهنگان مغضوب دیکتاتورها خواب راحت را از دیدگان جهانخواران و سرسپردگانی که به ستم و ظلم خویشتن اصرار می‌کنند سلب خواهد کرد".

رییس قوه مقننه ادامه داد: در 22 بهمن ملت سرافراز ایران با همین روحیه از برادران مسلمان خود در منطقه به خصوص مردم مصر حمایت کردند، تاسف از این است که آمریکا در یک سرگشتگی سیاسی مستمرا در انقلاب مردم مصر دقیقا نظیر انقلاب ایران نهایت تلاش خود را نمود که بتواند نظام دیکتاتوری را در مصر حفظ کند و انواع و اقسام فریب‌کاری سیاسی را به کار برد.

لاریجانی با اشاره به هوشیاری جوانان مصری گفت: اما هوشیاری جوانان مصر که تحسین خداوند نثار آنان باد با اقدامات به جا و سنجیده، کید آنان را خنثی کردند؛ آخرین شگرد ‌آنان تاسیس شورای نظامی و سلطه آنان در کشور مصر است و با عجله به کشورهایی حکم کردند این تنظیم جدید مورد حمایت قرار گیرد، همان کشورهایی که تا چند روز پیش مکررا از لزوم تداوم حکومت مبارک حمایت کرده بودند.

وی افزود: آنان مختصر تاملی نکردند که محاسبه کنند اگر بنا بود با این گونه حمایت‌ها انقلاب مصر را عقیم کنند چطور حمایت‌های قبلی آنان موثر واقع نشد. اصل عصیان جوانان مصر بر اثر همین گونه تحقیرهایی بود که آمریکایی‌ها طی این 30 سال انجام دادند و عزت ملی این کشور بزرگ و فرهیخته را به خاطر همکاری با رژیم صهیونیستی لگدکوب نمودند.

لاریجانی خاطرنشان کرد: حال با کمال پررویی می‌گویند شرایط آینده دموکراتیک در مصر باید معاهده کمپ دیوید را محترم بشمارد. این چه دموکراسی است که با دستورات آمریکا در تشکیل شورای نظامی غیرقانونی شکل گیرد و هدف آن را نیز از پیش مشخص کرده‌اید. آیا انقلاب جوانان مصر هدفش سرنگونی یک ژنرال و تسلط چند ژنرال دیگر بود که متاسفانه در اطلاعیه شماره 4 نظامی آنان همان دولت کذایی را مامور اداره کشور کردند.

نماینده مردم قم در خانه ملت ادامه داد: البته تا آنجا که ما اطلاع داریم ارتش مصر از یک بدنه مردمی برخوردار است و این گونه ابلاغیه‌های آمریکا وجهه ارتش را به کلی نزد ملت مصر تخریب و نتیجه آن چیزی جز آنچه که در انقلاب ایران از پیوستن نیروهای ارتش به انقلابیون رخ داد، نخواهد بود.

به گزارش ایسنا، رییس مجلس شورای اسلامی، در ادامه نطق امروز خود با اشاره به سابقه ارتش مصر در مجاهدت با اسرائیل، گفت: ارتش مصر مجاهدانی چون خالد اسلامبولی را در خود رشد داده است. آمریکا تصور نکند با این بندبازی سیاسی و حمایت دولت‌های بی‌مقدار می‌تواند در این مرحله انقلاب مصر با نوعی کلاهبرداری فرصت‌طلبانه آتش خشم سوزان جوانان مصر را خاموش کند.

وی تاکید کرد: هرچه آمریکا در مسیر انقلاب مصر سنگ‌اندازی کند عمق انقلاب، توده‌ای‌تر و سمت و سوی آن نسبت به آمریکا و صهیونیسم شدیدتر خواهد شد.

لاریجانی با اظهار تاسف از بیانات غضب‌آلود روز گذشته معاون رییس‌جمهور آمریکا نسبت به ایران، گفت: آیا ملت ایران فریب‌کار است یا شما که فریاد دموکراسی‌خواهی‌تان گوش فلک را کر کرده اما اتفاقا همیشه دست‌تان زیر سر دیکتاتورهای منطقه است و با کمال وقاحت همزمان که آقای اوباما در کاخ سفید از دموکراسی و مردم مصر حمایت می‌کند، نماینده او در کاخ قاهره از پشتیبانی آمریکا از دیکتاتور وعده می‌دهد تا با اسب و شتر به جان مردم مصر در میدان التحریر هجوم ببرند.

 رییس قوه مقننه، با طرح این سوال که این دغل‌کاری است یا رفتار ملت ایران که همیشه از حقوق ملت‌ها دفاع کرده و با دیکتاتورهای وابسته ستیز نموده‌ است، اظهار کرد: عصبانیت شما قابل درک است. امروز ملت‌های منطقه در فرآیند بیداری انقلاب اسلامی به مرحله بلوغ رسیده‌اند، و ایالات متحده متوجه شده عرصه بیداری منطقه دیگر نه جای ماجراجویی احمقانه از سنخ اشغال عراق و افغانستان و لبنان است و نه جای شعارهای توخالی و دروغین آمریکا و زد و بندهای مخفیانه.

وی با بیان این‌که صحنه شفاف است، گفت: ملتی از تحقیر آمریکا، به ستوه آمده و عزت خود را در یک نظام مردم‌سالار جست‌وجو می‌کند نه نظام وابسته و به ظاهر دموکراتیک. ملل مظلوم منطقه به خوبی می‌دانند کسانی که بخواهند خود را با آمریکایی‌ها بپوشانند چون انسان‌های عریانی می‌مانند که دم از عفاف بزنند.

رییس مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: ملت بزرگ ایران پس از خطبه‌های راهگشای رهبر فرزانه انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دامت برکاته راه خود را به خوبی شناخت و در 22 بهمن به انقلاب ملت رشید مصر خوشامد گفت. مسوولان آمریکایی بهتر است خشم خود را پنهان کنند که با این‌گونه دریده‌گویی امید به غفلت برخی از گمراهان فتنه‌گر نداشته باشند.

لاریجانی گفت: مجلس شورای اسلامی ضمن حمایت مجدد از نهضت آزادی‌بخش مصر، جوانان عزیز آن دیار را به استقامت در راه و هوشیاری در مقابل مکر نظامی‌گری دعوت می‌کند. مطمئن باشید که در این راه پیروزی با شماست که خداوند فرمود " جاء الحقّ و زهق الباطل إنّ الباطل کان زهوقا" نصرت الهی با میزان استقامت‌تان همراه شما خواهد بود.

وی در پایان به ارواح پاک شهدای مظلوم قیام ملت مصر درود فرستاد و گفت: به عنوان ادای احترام به انقلاب آنان و به احترام شهدای آنان قیام می‌کنیم و با قرائت فاتحه، علو درجات برای آنان از خداوند طلب می‌کنیم.

لاریجانی هم‌چنین با تبریک آغاز ولایت حضرت ولی‌عصر(عج) گفت: امیدوارم در ظل عنایت حضرت‌شان حرکت انقلاب اسلامی با شتاب بیشتر در جهت تحقق آرمان‌های مدینه فاضله مهدوی، به ظهور موعود بشریت ختم شود.

وی هم‌چنین با اشاره به حضور چشمگیر مردم ایران در راهپیمایی 22 بهمن گفت: حضور چشمگیر و پرمعنای ملت عزیز در روز 22 بهمن نشانگر عمق تعلق خاطر آنها به انقلاب خویش در شرایط حساس فعلی بود و از این جهت لازم است صمیمانه از اقدام کریمانه ملت فرهیخته ایران سپاسگزاری کرد.

رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پاسخ گام‌های استوار مردم و عزم راسخ آنان در حمایت از آرمان‌های انقلاب اسلامی در خدمت صادقانه قوای سه گانه نهفته است، تا با وحدت و همدلی همه همت خویش را مصروف حل مشکلات کشور به خصوص معضل بیکاری و ایجاد عدالت کنند، و تحت اشراف ولایت امر وصایای امام راحل و شهدای عظیم‌الشان را محقق کنند.

پس از نطق لاریجانی،‌ نمایندگان مجلس با شعارهای الله اکبر، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، یا ایها المسلمون اتحدو اتحدو سخنان لاریجانی را تایید کردند.

کد خبر 128097
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز