همشهری آنلاین: شخصیت های مصری با استقبال از برقراری روابط تهران ـ قاهره خاطرنشان کردند که یکی از بارزترین نتایج انقلاب مصر برقراری مجدد روابط ایران و مصر است.

به گزارش پخش اخبار چند رسانه‌ای واحد مرکزی خبر به نقل از روز سه شنبه شبکه خبری العالم، گروه دوستی ایران و مصر و باشگاه فرهنگی مصر نشستی را درباره آینده روابط دو کشور برگزار کردند.

شرکت کنندگان در این نشست بر نقش بارز ایران و مصر در تصحیح معادلات منطقه‌ای به نفع اعراب و مسلمانان تأکید کردند.

مجتبی امانی رییس دفتر حفاظت منافع ایران در قاهره در این باره در گفت وگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: این نشست با هدف تحکیم و ارتقای سطح روابط میان ایران و مصر و با مشارکت محمد ادریس رییس مجله "مختارات ایرانیه" برگزار شد.

امانی با اشاره به اینکه در این نشست همچنین روابط دو کشور در چارچوب وضعیت جدید پس از انقلاب مصر مورد بررسی قرار گرفت؛ افزود: همان طور که نبیل عربی وزیر امور خارجه مصر اعلام کرده است روابط ایران و مصر باید از سر گرفته شود و این روابط به طور گسترده و همه جانبه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

 محبت اهل بیت باعث نزدیکی ایران و مصر است

احمد غمزاوی رییس گروه دوستی ایران و مصر نیز در این نشست گفت: آنچه باعث نزدیکی هر چه بیشتر ایران و مصر می شود، محبت اهل بیت (علیهم السلام) است و چنان که واضح است مصر یک کشور اهل تسنن ولی دوستدار اهل بیت و دارای گرایش های شیعی است و محبت اهل بیت باعث نزدیک شدن آن به ایران می شود.

روابط ایران ومصر به نفع ابرقدرت ها نیست

وی افزود: روابط قوی میان ایران به عنوان محور اصلی شیعیان جهان و مصر که مسلمانان اهل سنت حول محور آن گرد آمده اند، به نفع ابرقدرت ها نیست.

غمراوی تصریح کرد: توطئه ها برای اختلاف افکنی میان مسلمانان از طریق ایجاد حساسیت ها بین مسلمانان سنی و شیعه ادامه خواهد داشت اما خداوند اراده کرد که در مصر انقلاب جدیدی توسط جوانان روشنفکر به وجود آید و اندیشه از سرگیری روابط میان ایران و مصر بار دیگر در مصر مطرح شود.

پیروزی نوید بخش انقلاب مصر در سالگرد انقلاب اسلامی ایران

محمد ادریس رییس مجله "مختارات ایرانیه" نیز در این نشست اظهار داشت: انقلاب بزرگ 25 ژانویه دقیقا در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید.

وی افزود: پیروزی انقلاب مصر در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ( 11 فوریه) و پایان حکومت مبارک در همان روز باعث افزایش امیدها به از سر گیری روابط میان ایران و مصر شد و در مدت کمتر از دو ماه شاهد تغییرات چشمگیری در سیاست خارجی مصر در رابطه با ایران، کشورهای عربی و سایر کشورهای جهان بودیم.

کد خبر 132281
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز