همشهری آنلاین: رئیس قوه قضائیه با تشکر از نمایندگان مجلس، مسئولان و مردم برای دفاع از ارزشهای اسلامی گفت: باید مصلحت نظام را در نظر گرفته و برای محاکمه سران فتنه صبر پیشه کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله صادق آملی لاریجانی صبح پنجشنبه در همایش قضات دادگستری استان تهران با اشاره به خیزش عظیم جهان اسلام در خاورمیانه گفت: جریانهای بسیار تند و به معنای غافلگیرکننده در کشورهای اسلامی به وقوع پیوسته است که منجر به حرکت عظیم مردم مصر، تونس، یمن و الجزایر شده که نوید یک تحول اساسی و انسانی را در خاورمیانه می دهد.

وی به انقلاب اسلامی ایران در 32 سال قبل اشاره کرد و افزود: در 32 سال قبل کشور ما با حرکت طوفانی به پا خواست و مردم برای آزادی و استقلال و اجرای ارزشهای الهی و احیای ارزشهای والای انسانی انقلاب کردند و ارزش این انقلاب در آن زمان برای بسیاری از کشورهای اسلامی مخفی ماند.

لاریجانی افزود: در طول این 32 سال انقلاب ایران جریانهای مختلفی را پشت سر گذاشت ولی پایبندی به آرمانهای انقلاب و نصیحتها و هوشیاری امام راحل مبنی بر تاکید بر ارزشهای اسلامی و انسانی تمامی نقشه های دشمنان را بر ملا کرد و امروز نیز شاهد آن هستیم که تمامی ارزشهای انقلاب اسلامی در حرکتهای انقلابی مردم و در شعار انقلابیون در مصر و تونس و کشورهای عربی پدیدار است همانطور که مردم مصر با دست خالی دیکتاتوری را به پایین کشیدند و این همانند انقلاب اسلامی ایران است.

وی اظهار داشت: در مقابل حرکتهای انقلاب اسلامی ایران دشمنان اسلام هم ساکت ننشستند و طراحیهای فراوانی انجام دادند جامعه شناسان و سیاستمداران با ادعاهای واهی تهمتهای نادرستی را به نظام نسبت دادند و افرادی را با تابلوهای اندیشمند و روشنفکر برانگیختند و ایده های خاصی را که به فروپاشی تفکر عظیم اسلامی که برخاسته از طبیعت انسانی بود مطرح کردند.

رئیس دستگاه قضا افزود: تبلیغ اندیشه سکولاریسم در جهان اسلام جدید نیست ولی اصرار آن به این شکل در دهه های اخیر قابل تامل است.

لاریجانی افزود: دفاع از این مسئله که نحوه اداره کشورها و حکومتها و حیات اقتصادی و فرهنگی باید از دین جدا شود در حرکتهای انقلاب مخملی و ایده های سکولاریسم به چشم می خورد. آنها می خواهند دین را به عقب برانند و تنها در رابطه فردی انسان و خدا لحاظ کنند و در بخش عمومی دین را جدا کنند. همچنین نویسندگان عرب زبان هم به پشتوانه غربیها کتابهای متعددی در این باب نوشتند تا رابطه دیانت و صیانت را قطع کنند.

وی با اشاره به هوشیاری جهان اسلام در شناخت سکولاریسم گفت: خوشبختانه مسلمانان در کشورهای عربی با توجه به ایده پردازی سکولاریسم آنقدر هوشیار بودند که در تعامل دین و سیاست ثابت قدم شدند و انقلاب امروز مردم مصر و تونس از این باب است.

رئیس قوه قضائیه در ادامه سخنان خود با اشاره به حوادث روز 25 بهمن در کشور گفت: سران فتنه با اطلاعیه پراکنی و همراهی با کشورهای آمریکایی و رژیم صهیونیستی که دستشان به خون افراد بیگناه آغشته است باز هم دست به فتنه زدند در حالیکه باید بدانند که در میان ملت دیگر جایی ندارند.

وی افزود: آیا به راستی آنها نمی دانستند که از چه کسانی حمایت می کنند. در حالیکه قوه قضائیه به حکم وظیفه مسلما با فتنه گران برخورد می کند و این برخورد به صورت عادلانه انجام می شود.

آیت الله آملی لاریجانی اظهار داشت: دستگاه قضا دیگر اجازه نمی دهد که سران فتنه با حق کشی و اعلام موفقیت اقدامات خود چهره و هدفهای خود را در بوق رسانه های غربی کنند و خود را قهرمان نشان دهند.

وی با تشکر از احساسات مردم و نمایندگان مجلس و روحانیون و خواص اظهار داشت: از تمامی مردم می خواهیم اجازه دهند تا دستگاه قضا در چارچوب قانون و بر اساس مصلحت نظام به حوادث اخیر و پرونده سران فتنه رسیدگی کند که البته در این مورد کوتاهی هم نمی کند.

لاریجانی اظهار داشت: دستگاه قضا راه را بر اطلاعیه پراکنی آنها خواهد بست و اجازه نمی دهد آنها از صبر و تحمل نظام اسلامی سوء استفاده کنند و امیدواریم که مردم شریف ایران با صبر و تحمل ما را همراهی کنند.

کد خبر 128529

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز