همشهری آنلاین: رئیس سازمان اطلاعات سپاه گفت: ما بهترین وضعیت امنیتی و اشراف اطلاعاتی در حوزه تهدیدات دشمن را داریم و با همگرایی سیستم‌های اطلاعاتی در ابعاد مختلف، رصد ما بر بیگانگان، رصدی کاملاً مسلط و مناسب است.

حسین طائب

حجت‌الاسلام حسین طائب در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با اشاره به نقش و جایگاه نیروهای امنیتی اطلاعاتی در دوران دفاع مقدس و پس از آن، اظهارداشت: آن چیزی که انقلاب ما را حفظ کرده و باعث تداوم آن در مقابل تهدیدات مختلف بوده، قدرت نرم و حضور مردم متکی به قدرت لایزال الهی است.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) در این قدرت نرم، بازتولید قدرت کردند و به این قدرت سازمان دادند؛ ایشان در جایی فرمودند ارتش 20 میلیونی، و در جایی دیگر به اطلاعات 36 میلیونی اشاره کردند؛ مگر می‌شود ملتی بخواهد روی پای خود بایستد ولی نداند که در اطرافش چه اتفاقی رخ می‌دهد و دشمنان داخل سرزمنیش چه کار می‌کنند؟ قطعاً چنین ملتی باید به محیط پیرامونی خود اطلاعات و اشراف داشته باشد و تحرکات دشمن را رصد کند.

رئیس سازمان اطلاعات سپاه بیان داشت: امام خمینی (ره) از جامعه اطلاعاتی با عناوین اطلاعات 36 میلیونی و گمنام بودن و مقام معظم رهبری از عنوان خاموش بودن ـ رهبر معظم انقلاب فرمودند سیستم اطلاعاتی، کارهای پرمغز اما خاموش را انجام می‌دهد ـ یاد کردند؛ لذا سازمان اطلاعاتی برای اشراف به رویدادها از سال 58 شکل گرفت و حسن سیستم اطلاعاتی که برگرفته از نظر امام(ره) است، تکثر مردمی و سازمانی بودن آن است.

وی با بیان اینکه سیستم‌ اطلاعاتی مانند دیدبانی به‌هنگام است که تمام تهدیدات و آسیب‌های انقلاب را رصد می‌کند و برای مقابله با آن اقداماتی را انجام می‌دهد، یادآور شد: بحمدالله سیستم اطلاعاتی پس از 32 سال از پیروزی انقلاب به سرعت در مقابل انواع تهدیدات نیروهای مارکسیستی، حزب توده، شبکه‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی، سیا، انگلیس و جنگ نرم دشمن ایستادگی کرده است.

در آینده اخبار خوبی در زمینه فعالیت‌های سایبری اعلام می‌شود

وی در ادامه با اشاره به آمار عملکرد اطلاعات سپاه در فضای سایبری و مجازی، اظهار داشت: اطلاعات سپاه مأموریت‌های متعددی دارد و یکی از مأموریت‌ها این است که در صورت فعالیت دشمن در فضای سایبری، بر آن فعالیت‌ها اشراف خوبی داشته و در آینده اخبار خوبی را در این زمینه به ملت عزیز خواهیم داد.

رئیس سازمان اطلاعات سپاه درباره فتنه 88 و پسماندهایی که در سال جاری نیز اقداماتی انجام دادند، اظهارداشت: در فتنه و فضای غبارآلود بخشی از نیروی خودی نیز راه را گم ‌کردند؛ امروز پس از گذشت نزدیک 2 سال از جریان فتنه می‌بینیم که غبارها برطرف شده و حتی کسانی که مسیر را گم کرده بودند، مسیر را یافته‌اند و نقش سیستم‌های بیگانه در چگونگی به چالش کشیدن انقلاب را می‌بینند.

وی ادامه داد: با کنار رفتن غبارها، دیگر مسأله انقلاب و ضدانقلاب مطرح است؛ امروز ما با جریان ضد انقلاب و شبکه‌های سازماندهی شده از سوی منافقان و سلطنت‌طلبان رو در رو هستیم و ملت ما نیز آگاه شده‌اند که سرویس اطلاعاتی موساد سوژه‌سازی‌هایی از جمله ترور دانشمند هسته‌ای را طراحی می‌کند و طبیعی است که ما در این مسیر کار اطلاعاتی خود را انجام می‌دهیم و به محورهای آنها اشراف داریم.

حجت‌الاسلام طائب افزود: متناسب با حجم تهدیداتی که بر کشور ما وجود دارد، تمام دنیای کفر درصدد لطمه زدن به جمهوری اسلامی و ستون خیمه انقلاب است؛ با این حال ما بهترین وضعیت امنیتی و اشراف اطلاعاتی در حوزه تهدیدات دشمن را داریم؛ در واقع با همگرایی سیستم‌های اطلاعاتی در ابعاد مختلف، رصد ما بر بیگانگان، رصدی کاملاً مسلط و مناسب است.

خیزش‌های مردمی در خاورمیانه از مقاومت ملت‌ها از جمله ایران تأسی گرفته است

رئیس سازمان اطلاعات سپاه در پایان به تحولات اخیر در منطقه خاورمیانه اشاره کرد و یادآور شد: اکنون در منطقه خاورمیانه خیزش‌های مردمی صورت می‌گیرد که تمام اینها از مقاومت ملت‌ها به خصوص ملت انقلابی ایران در مقابله با کفر تأسی گرفته‌اند؛ در نتیجه یادآوری جهاد و شهادت‌ انرژی را در مردم بازتولید می‌کند که هر چه روی پای خود بایستیم و ایمان ما تکمیل‌تر شود، وعده الهی زودتر تحقق می‌یابد.

کد خبر 129738
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز