همشهری آنلاین: رئیس قوه قضاییه ابراز امیدواری کرد: مردم مسلمان در سرتاسر جهان اسلام به حمایت مردم بی پناه در بحرین و یمن و لیبی برخیزند تا به یاری خدا در اسرع وقت مردم و امت مسلمان بتوانند حکومتهایی آزاد، مستقل، دینی و انسانی در این کشورها برپا کنند.

 به گزارش واحد مرکزی خبر، آیت‌الله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی قبل از ورود به دستور جلسه با گرامیداشت 29 فروردین روز ارتش و دوم اردیبهشت سالروز تأسیس سپاه پاسداران اظهارداشت: 29 فروردین روزارتش بود و دوم اردیبهشت هم سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران است. باید این ایام را گرامی بداریم.

 وی افزود: قوای مسلح جمهوری اسلامی بسیار قدرتمند، الهی، مکتبی و حافظ نظام جمهوری اسلامی ایران است وبا تدابیر مقام معظم رهبری فرمانده کل قوا وتلاشهای مستمر نیروهای مسلح بحمدا... امروز ارتش ما قدرتمند‌ترین ارتش در تاریخ ایران و از قدرتمندترین ارتشهای منطقه است.

 آیت‌الله آملی لاریجانی با تأکید بر قدرت و کارآمدی سپاه پاسداران گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم که بر اساس قانون اساسی تثیبت شد، اکنون نیرویی کارآمد و قدرتمند است و با تعبیری که در اصل 150 قانون اساسی آمده است سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیرویی است که در نخستین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی تشکیل شد و برای ادامه نقش خود در پاسداری از انقلاب و دستاوردهای آن پابرجا خواهد ماند و بحمدالله این نیرویی که بر حسب قانون اساسی پابرجا ماند، اکنون نیرویی قدرتمند در دفاع از کیان نظام و ارزشهای والای آن است.

 رئیس قوه قضاییه با تقدیر از رشادتها و تلاشهای نیروهای مسلح در پاسداری از کیان انقلاب اسلامی افزود: بحمدالله ارتش و سپاه ما قدرتمند و در وحدت و انسجام کامل به سر می‌برند و موجب شده‌اند که نیروهای مسلح باز دارنده در کشور فراهم شود و در طول 8 سال دفاع مقدس نیز این وحدت و همدلی دشمن را خوار و زبون کرد امیدوارم این وحدت و همدلی همواره باقی بماند.

 آیت‌الله لاریجانی با اشاره به اقدام دولت عراق در مقابله با گروهک منافقین اظهار داشت: از دولت و ارتش عراق تشکر می‌کنیم اگر چه با تأخیر، ولی بالاخره تصمیم به اخراج منافقین از عراق گرفت و این اقدام خواسته حداقلی ایران بود و ما انتظار داریم که سران منافقین به خاطر به خاک و خون کشیدن جوانهای پاک ما و به شهادت رساندن بزرگان ما محاکمه شوند و زمینه بازگشت افراد فریب خورده به دامن جمهوری اسلامی فراهم گردد.

 وی به جنبشهای مردمی جهان اسلام از خلیج فارس تا شمال آفریقا اشاره کرد و گفت: امروز مسئله بزرگ جهان اسلام، خیزشهایی است که در سرتاسر جهان اسلام از خلیج فارس تا شمال آفریقا به وقوع پیوسته و در حال گسترش است.

 رئیس قوه قضاییه مهمترین مسئله را در ارتباط با این جنبشها و چگونگی استمرار آن دانست و افزود: توده‌های میلیونی مسلمان در کشورهای اسلامی در طلب حقوق خودشان و برای عدالتخواهی، آزادی و ارزشهای اسلامی قیام کردند و اکنون مسئله مهم جهان اسلام چگونگی استمرار این خیزشها و چگونگی حمایت از این خیزشهاست.

آیت الله آملی لاریجانی با ابراز تأسف از برخوردهای دوگانه و به دور از انصاف حاکمان برخی کشورهای اسلامی و کشورهای غربی با خیزشهای جهان اسلام، تأکید کرد: امروز محنت بزرگ جهان اسلام برخوردهای سفاکانه حکام خودکامه بحرین، عربستان و امارات با مسلمانان بحرین است،جنایات مستمر عبدالله صالح با مردم مسلمان و بی‌پناه یمن است، برخورد جنایتکارانه قذافی با مردم انقلابی لیبی است. گناه این مردم، عدالتخواهی،آزادی و اسلام خواهی است مردم این سرزمینها از حق رأی محرومند.

 آیت‌الله آملی لاریجانی به گزارشی در خصوص انقلاب مردم بحرین اشاره کرد و اظهار داشت: در گزارشی شنیده شده است که برای مصالحه حکام بحرین آل خلیفه پیغام داده‌اند که ما حاضر به تشکیل حکومتی هستیم که در آن رأی مردم باشد، منتها حکومتی که در آن هر 50 نفر شیعه از یک رأی برخوردار باشند، آیا این معنای حقوق بشر است؟ چه ظلمی بالاتر از این در حق مردم می‌توان روا داشت و آمریکا و اروپا که دائما از حقوق بشر دم می‌زنند از کشتار مردم مسلمان و جنایات حکام این کشورها دفاع می‌کنند. آیا به خاک و خون کشیدن مردم مسلمان بحرین اعم از شیعه و سنی، حقوق بشر است؟ اروپا و آمریکا تا کی می‌توانند در پشت نقاب نفاق ضد انسانی خود مخفی بمانند؟ اگر حقوق بشر این است باید گفت لعنت بر این حقوق بشر آمریکایی و لعنت بر این مدافعان دروغین حقوق بشر.

 رئیس قوه قضاییه افزود: جریانات اخیر ضد انسانی‌ترین حوادثی است که با دخالتهای مستقیم و غیر مستقیم آمریکا و اروپا در کشورهای مسلمان منطقه صورت می‌پذیرد و مردم این کشورها هیچگاه این امر را فراموش نخواهند کرد.

 آیت‌الله لاریجانی با اشاره به منافع آمریکا و آل سعود در کشورهای منطقه از جمله بحرین گفت: در برخی گزارشها که اخیراً منتشر شده آمده است که بیشترین قسمت سرزمین بحرین مربوط به آل خلیفه است، نیمه جنوبی بحرین کلاً مربوط به آل خلیفه است، 43 جزیره در این کشور است که تقریباً همه‌اش در اختیار خانواده آل خلیفه قرار دارد، حاشیه غربی بحرین را از شمال تا جنوب یک حاشیه‌ای کشیده‌اند که در اختیار آنهاست و مردم آن قسمت را از دریا محروم کرد‌ه‌اند آیا این حقوق بشر است؟ انصافاً ضد انسانی‌ترین روشها برای سرکوب مردم در این کشورها اعمال می‌شود، مساجد تخریب می‌شود، زنها به زندان برده می‌شوند و مردم این کشورها به خاک و خون کشیده می‌شوند.

 رئیس قوه قضاییه ابراز امیدواری کرد: مردم مسلمان در سرتاسر جهان اسلام به حمایت مردم بی پناه در بحرین و یمن و لیبی برخیزند تا به یاری خدا در اسرع وقت مردم و امت مسلمان بتوانند حکومتهایی آزاد، مستقل، دینی و انسانی در این کشورها برپا کنند.

 در این جلسه قانون نحوه اجرای محکومیت‌های مالی مصوب سال 1377 نیز بررسی و ادامه آن به جلسه بعدی موکول شد.

کد خبر 132941
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز